چرا حفظ فاصله و سفر نرفتن برای مهار کرونا لازم است؟

به گزارش مجله فان پی سی، دولت های دنیا مبارزه با ویروس کرونا را برپایه تدابیر پیشگیرانه با هدف جلوگیری از شیوع یا گسترش این ویروس بنا گذاشته اند و از مهم ترین توصیه های بیشتر دولت ها که آن را الزامی و مجازات هایی را برای ناقضان آن مشخص نموده اند، حفظ فاصله ، قرنطینه و سفر نرفتن است.

چرا حفظ فاصله و سفر نرفتن برای مهار کرونا لازم است؟

به گزارش یورونیوز عربی، کوشش ها برای حفظ فاصله افراد از یکدیگر یک نوع تغییر رفتار برای توقف شیوع ویروس کشنده و در بیشتر مواقع بر تکیه به بعضی رفتارها مانند کاهش ارتباطات اجتماعی متمرکز است.

رعایت فاصله و آموزش آن به افراد و اشخاص غیرمبتلا به کرونا با وسایل آموزشی مختلف یاری می نماید تا آنان با به اشتراک گذاشتن یکسری اطلاعات، دیرتر به این ویروس مبتلا شده و همچنین میزان شیوع آن کاهش یابد.

چگونه این فاصله اجتماعی شکل می گیرد؟

در این راه چاره به مردم توصیه می گردد از میزان تماس و ارتباط با افراد دیگر بکاهند تا خطرهای ابتلا به ویروس کاهش یابد و برای تحقق آن باید از حضور در اماکن عمومی و تجمع های غیر ضروری و به طور خاص فعالیت هایی که افراد زیادی در آن مشارکت می نمایند، خودداری کرد.

دوری از اینگونه اماکن از احتمال خطر ابتلا به ویروس کرونا و دیگر امراض مسری مانند آنفولانزا می کاهد.

استوارت نیلاز انستیتوی سلطنتی انگلیس می گوید که تدابیر ویژه برای حفظ فاصله اجتماعی شامل کار از راه دور مانند منزل و ترتیب دادن جلسات کاری به وسیله ویدئو کنفرانس و اجتناب افراد از استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مگر در زمان های خیلی لازم است.

رعایت فاصله و دور ماندن افراد از یکدیگر باید به روش منطقی و عقلانی صورت بگیرد.

اگر شما به طور ضروری باید از منزل خارج شوید بنایراین حفظ فاصله میان شما و شخصی که عطسه یا سرفه می نماید لازم است، همانطور که سازمان دنیای بهداشت بر آن تاکید دارد و همچنین باید از دست دادن و بغل کردن و بوسیدن خودداری کنید.

آیا فاصله اجتماعی را در واقعیت می توان پیاده کرد؟

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد بدون شک حفظ فاصله اجتماعی در جلوگیری از شیوع ویروس موفقیت آمیز است و می توان به تجربه برخورد با ویروس های گذشته مانند ویروس آنفولانزا در سال 2018 میلادی و ویروس ایبولا در سال 2014 میلادی اشاره نمود.

به طور دقیق تعیین نیست که ویروس کرونا چطور انتقال می یابد اما انتقال ویروس ها به یکدیگر شبیه است و روشن است که بیشتر بعد ازعطسه یا سرفه فرد مبتلا به صورت ذرات در هوا معلق و پخش می شوند و به وسیله دهان یا بینی به دیگران انتقال می یابند ، ویروس های به طور کلی روی دست ها و سطوح قرار می گیرند.

کشورها چگونه به ایجاد فاصله اجتماعی در میان افراد پایبند هستند؟

چین قوانین و مقررات بسیار سفت و سختی را به ویژه در استان هوبئی (Hubei) که شهر ووهان آن مرکز اصلی شیوع ویروس کرونا است ، در پیش گرفت و کل منطقه را قرنطینه کرد و مراکز ویژه ای را هم برای ایزوله اختصاص داد.

دولت چین همچنین از نرم افزارهای موقعیت یاب (جی پی اس) بر روی گوشی های همراه برای کنترل تردد مردم و بخصوص برای جلوگیری از سفر مبتلایان به کرونا استفاده کرد.

اعمال محدودیت های سفر و تردد

از زمانی که ایتالیا قرنطینه مردم را در پیش گرفت بعضی از کشورهای اروپایی محدودیت هایی را برای سفر اعمال و اقدام به تعطیلی مدارس و رستوران ها و مغازه ها کردند.

کمیساریای اروپایی نیز برنامه هایی برای بستن مرزهای کشورهای اروپایی و محدود کردن سفر های غیر ضروری به منطقه شینگن ارائه کرد در حالی که پیش از شیوع کرونا کنترلی بر رفت و آمد در مرزهای کشورهای این منطقه وجود نداشت.

دولت انگلیس علاوه بر این ها توقف ارتباط فیزیکی غیرضروری بین افراد را توصیه نموده است.

تاثیرات منفی احتمالی رعایت فاصله اجتماعی چیست؟

در پیش دریافت راه چاره رعایت فاصله افراد از یکدیگر بر اقتصاد دنیای تاثیر گذاشت زیرا مردم در کشورهای خود می مانند ، تقاضاهای خرید کالا کاهش می یابد و بخش های خدمات دچار بحران می شوند.

کالبسو کالکیدو ازکالج امپریال لندن می گوید که اجرای حفظ فاصله اجتماعی کوششی اجتماعی برای جلوگیری از انتقال ویروس است و البته هزینه های مالی کلانی به همراه دارد.

بعضی نگرانی ها درباره رعایت فاصله اجتماعی وجود دارد چرا که مردم احساس تنهایی نمایند و به طور خاص سالمندانی که سنین بالایی دارند و خطر ابتلای آنها به ویروس کرونا هم بسیار زیاد است.

چگونه می توان شرایط رعایت فاصله را برای کسانی که زیر یک سقف زندگی می نمایند، ایجاد کرد؟

توصیه می گردد کسانی که زیر یک سقف زندگی می نمایند تا حد ممکن از یکدیگر فاصله بگیرند، شایسته است دستشویی های مشترک را به طور منظم نظافت نمایند و در صورتی که شخصی شک داشته باشد به ویروس کرونا مبتلا شده باید از تماس و ارتباط با دیگران اجتناب کند و به طور خاص اگر فردی به مراقبت از فردی مبتلا پرداخته است امکان ابتلای او به ویروس وجود دارد.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 84

به "چرا حفظ فاصله و سفر نرفتن برای مهار کرونا لازم است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا حفظ فاصله و سفر نرفتن برای مهار کرونا لازم است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید