پنتاگون به بعضی یگان های نظامی برای اعزام احتمالی به مینه سوتا آماده باش داد

به گزارش مجله فان پی سی، وزارت دفاع آمریکا گفت با وجود اینکه تا به امروز درخواستی از سوی مقامات ایالت مینه سوتا برای اعزام نیروهای نظامی به این ایالت مطرح نشده، این وزارتخانه سطح آماده باش بعضی یگان های ارتش آمریکا را بالاتر برده تا در صورت لزوم به مینه سوتا اعزام شوند.

پنتاگون به بعضی یگان های نظامی برای اعزام احتمالی به مینه سوتا آماده باش داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری ان بی سی، وزارت دفاع آمریکا روز شنبه در بیانیه ای خاطرنشان کرد که سطح آماده باش بعضی یگان های ارتش این کشور ارتقا یافته است و این یگان ها آماده اند تا در صورت لزوم برای مهار اعتراضاتی که در پی قتل یک شهروند سیاهپوست توسط پلیس در ایالت مینه سوتا اتفاق افتاده و هرروز بر شدتش افزوده می گردد، به این ایالت اعزام شوند.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه خود تصریح نموده است: وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح در 24 ساعت گذشته شخصاً دو بار با فرماندار مینه سوتا صحبت نموده و آمادگی این وزارتخانه برای حمایت از مقامات ایالتی و محلی در صورت درخواست را ابراز داشته اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تا به امروز هیچ درخواستی از سوی فرماندار مینه سوتا برای اعزام نیروهای ارتش به منظور حمایت از نیروهای گارد ملی در مینه سوتا مطرح نشده است؛ اما در حال حاضر بعضی یگان ها به حالت آماده باش 4 ساعته درآمده اند.

دوشنبه گذشته یک افسر سفیدپوست در آمریکا یک مرد سیاه پوست غیرمسلح را در شهر مینیاپولیس به قتل رساند و پس از آن ایالت مینه سوتا و چندین ایالت دیگر آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به رفتار نژادپرستانه و وحشیانه پلیس با سیاهپوستان بوده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از زمان آغاز اعتراضات تا به امروز چندین بار به صورت مستقیم و غیرمستقیم معترضان را تهدید نموده است.

رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه در پیامی توئیتری با اشاره به اینکه شب گذشته شخصاً شاهد اعتراضات گسترده در اطراف کاخ سفید بوده است، تأکید کرد که اگر معترضان از فنس های کاخ سفید عبور می کردند، با شوم ترین سلاح های از آنها استقبال می شد.

وی ساعتی پیش در جمع خبرنگاران در کاخ سفید خواهان برخورد شدیدتر مقامات ایالت مینه سوتا و شهر مینیاپولیس با معترضان شد و خاطرنشان کرد که در صورت درخواست آنها، دولت فدرال آمریکا می تواند خیلی سریع نیروهای ارتش این کشور را در مینه سوتا مستقر کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 212

به "پنتاگون به بعضی یگان های نظامی برای اعزام احتمالی به مینه سوتا آماده باش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون به بعضی یگان های نظامی برای اعزام احتمالی به مینه سوتا آماده باش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید