پرکاس: تصمیم سازمان لیگ درباره منع جذب خارجی ها مفید است، لیگ مان را با اروپا مقایسه نکنیم

به گزارش مجله فان پی سی، مربی بین المللی فوتبال اعتقاد دارد که نباید محدودیتی برای جذب بازیکن یا مربی خارجی در لیگ برتر فوتبال اعمال گردد اما در وضعیتی که با مدیریت مناسب همراه باشد.

پرکاس: تصمیم سازمان لیگ درباره منع جذب خارجی ها مفید است، لیگ مان را با اروپا مقایسه نکنیم

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

رضا پرکاس در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره منع به کارگیری مربیان و بازیکنان خارجی در فصل آینده لیگ برتر فوتبال، گفت: در فوتبال حرفه ای نباید محدودیتی برای جذب بازیکن یا مربی خارجی اعمال گردد، چون ورود آنها می تواند جذابیت، پیشرفت، موفقیت و رقابت را در هر لیگی بهتر کند اما یک نکته اساسی دارد، باید با برنامه ریزی و مدیریت بسیار خوب همراه باشد تا به اهداف بالا رسید.

وی اضافه کرد: در فوتبال ایران با توجه به عدم مدیریت کارآمد و نظارت مطلوب، این اهداف هرگز میسر نشده است و حتی در جهت رسیدن به آن اهداف هم قرار نگرفته ایم. ما نمی توانیم و نباید لیگ داخلی را با لیگ های اروپایی و حتی شرق آسیا مقایسه کنیم اما با یک آنالیز از لیگ های منطقه می توانیم عدم موفقیت در جذب مربی و به خصوص بازیکن خارجی در لیگ خود را ببینیم. با قاطعیت می توان گفت بیش از 80 درصد بازیکنان هم سطح یا پایین تر از کیفیت لیگ ایران هستند.

مربی بین المللی فوتبال اعلام نمود: بازیکن تعویضی در حد 10 دقیقه، ارزش گذاری ده ها برابر قیمت واقعی آنها، نداشتن توانایی فنی حتی در سطح بازیکنان خوب ایرانی، خروج بی رویه ارز در اوضاع نامناسب اقتصادی کشور به دلیل تحریم های ظالمانه، باز بودن پرونده های اقتصادی بسیار در فیفا، سوء مدیریت مربیان خارجی که باعث بی احترامی آنها به فوتبال ایران یا ورزش ایران می گردد، نداشتن تأثیرگذاری دراز مدت مربیان خارجی فعال در لیگ به صورت پایه ای برای باشگاه مربوطه، موفقیت تیم بزرگسالان و خروجی در حد صفر آموزشگاه آن باشگاه، نشان دهنده عدم فلسفه کاری آنها برای منافع بلند مدت باشگاه ها هستند. البته با یکی یا دو مورد نمی توان این دلیل را مردود دانست، چرا که موضوع بسیار مهمی در فوتبال مدرن و روز جهان است و آن هم درآمدزایی و پشتوانه سازی آینده در هر باشگاه است.

پرکاس توضیح داد: با این تفاسیر و به دلیل عدم برنامه ریزی و نظارت تخصصی و بعضا ناکارآمدی مدیران فوتبال، تصمیم جدید می تواند مفید باشد و اگر به خوبی مدیریت گردد محاسبات آن به مراتب از معایب آن بیشتر است و می تواند در یک فرایند زمانی یکی دو ساله نتایج و ثمرات خوبی برای فوتبال ایران داشته باشد چه از لحاظ کیفیتی چه از لحاظ اقتصادی. همواره در جایی که کارها یا برنامه با مسائل خواسته یا ناخواسته پیش نمی رود، قوانین می توانند یاری حال باشند حتی بر خلاف روال طبیعی آن کار. می توان از منع ورود بازیکن و مربی خارجی بهترین استفاده را برد و البته که در آینده باید به روال شکل فوتبال حرفه ای که حد و مرزی بر ای به خدمت گرفتم بازیکن یا مربی را خارجی ندارد، برگردیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 343

به "پرکاس: تصمیم سازمان لیگ درباره منع جذب خارجی ها مفید است، لیگ مان را با اروپا مقایسه نکنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرکاس: تصمیم سازمان لیگ درباره منع جذب خارجی ها مفید است، لیگ مان را با اروپا مقایسه نکنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید