واردات 110 هزار تن گوشت قرمز مازاد بر احتیاج کشور

به گزارش مجله فان پی سی، به گزارش خبرنگاران، احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور از کمبود نهاده های دامی اطلاع داد و گفت: علی رغم اظهارات مسئولان مبنی بر تخصیص ارز، اما تا به امروز این موضوع محقق نشده است و در نهایت تاوان کمبود نهاده های دامی را دامدار باید پرداخت کند.

واردات 110 هزار تن گوشت قرمز مازاد بر احتیاج کشور

وی اضافه کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو ذرت با افزایش 150 تومانی به یک هزار و 500 تومان و کنجاله سویا با افزایش 10 درصد تعرفه گمرکی 250 تومان رشد داشته است.

مقدسی قیمت هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد را 4 هزار و 800 تومان، ذرت 2 هزار و 500 تومان و جو 2 هزار و 200 تومان اعلام کرد و گفت: با وجود کمبود نهاده دامی با نرخ مصوب، اما با نرخ آزاد محدودیتی وجود ندارد و کالا ظرف 2 ساعت پس از دریافت پول نقد تخلیه می گردد.

این مقام مسئول ادامه داد: با وجود افزایش قیمت نهاده های دامی و کمبود در بازار، مسئولان ذی ربط باید هرچه سریع تر اقدام به ترخیص کالا از بنادر نمایند.

وی با اشاره به اینکه 4 میلیون تن نهاده دامی در بنادر موجود است، گفت: این در حالی است که دام و مرغ از گرسنگی در حال تلف شدن هستند.

رئیس انجمن صنفی گاوداران ادامه داد: قیمت هر کیلو تخم پنبه از 3 هزار و 100 به 3 هزار و 800 تومان و تفاله از 2 به 3 هزار تومان رسید که این موضوع فشار بر فراورینماینده وارد می نماید.

وی با اشاره به اینکه انباشت دام در واحد های دامداری به 200 هزار راس رسیده است، اعلام کرد: با وجود انباشت دام در واحد های دامداری، مسئولان اجازه صادرات را نمی دهند.

اختلاف چشمگیر قیمت گوشت با نرخ واقعی در خرده فروشی ها

مقدسی قیمت تمام شده هر کیلو گوساله زنده را 25 هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نرخ فعلی قیمت گوساله زنده، هر کیلو گوشت با نرخ 60 هزار تومان باید به دست مصرف نماینده برسد که متاسفانه به سبب سودجویی عوامل واسطه و دلال با نرخ 110 هزار تومان در خرده فروشی ها عرضه می گردد.

وی فراوری سالیانه گوشت قرمز را یک میلیون تن اعلام کرد و اضافه کرد: این درحالی است که مسئولان فراوری سالیانه گوشت را 880 هزار تن اعلام می نمایند.

مقدسی در سرانجام توضیح داد: با وجود سرانه مصرف 900 هزار تن و فراوری880 هزار تن گوشت در کشور تنها باید 20 هزارتن کسری احتیاج کشور به وسیله واردات تامین گردد که متاسفانه سال گذشته 130 هزارتن گوشت وارد کشور شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 167

به "واردات 110 هزار تن گوشت قرمز مازاد بر احتیاج کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات 110 هزار تن گوشت قرمز مازاد بر احتیاج کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید