همراه اول توانسته بخشی از عقب ماندگیها در فضای مجازی را جبران کند

به گزارش مجله فان پی سی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، عصر دوشنبه 11 بهمن 1400، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همراه هیاتی، ضمن بازدید از مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول، تفاهم نامه ای را با مدیرعامل اپراتور اول تلفن همراه کشور در راستای ارتقای سطح همکاری ها امضا کرد.

همراه اول توانسته بخشی از عقب ماندگیها در فضای مجازی را جبران کند

این تفاهم نامه در راستای تعاملات علمی-پژوهشی و تحقق اهداف کارآفرینی در ارتباط دانشگاه با صنعت، هم افزایی علمی و اجرایی، استفاده از سرویس ها و خدمات سازمانی همراه اول به همت مرکز تحقیق و توسعه این اپراتور منعقد شد.

همکاری در ایجاد و توسعه زیرساخت های فناوری و سراهای نوآوری مشترک با رویکرد مسأله محوری، همکاری در تجاری سازی محصولات سخت افزاری و نرم افزاری فن آوران مستقر در اکوسیستم فناوری دانشگاه، همکاری در اجرای رویدادهای فناورانه، همکاری در ایجاد و توسعه شتاب دهنده های تخصصی، فضاهای کار اشتراکی مجازی، تجاری سازی محصولات فناورانه در پارک علم و فناوری دانشگاه و تقویت شبکه سازی در حوزه فناوری، همکاری برای توسعه زیرساخت های فناورانه به منظور ایجاد پلتفرم آموزشی و دورکاری دانشگاه، راهنمایی و تعریف پروژه های دانشجویی در راستای مسائل پژوهشی همراه اول، توسعه زیرساخت های فناوری نسل پنجم، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در راستای تسهیل گری تحقیق و توسعه و بعلاوه تاسیس صندوق مشترک جهت حمایت از طرح های فناورانه بخشی از اهداف مهم مندرج در این تفاهم نامه است.

در این مراسم مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول ضمن معرفی پلتفرم های دیجیتال این اپراتور و تشریح شرایط شبکه همراه اول، میزبان طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و هیات همراه بود.

در ادامه این بازدید رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به غفلت بزرگ اجرا شده در واگذاری فضای سایبری و فرهنگی کشور به دیگران گفت: شاید از معدود کشورهایی هستیم که با توجه به نگاهی که بر کشور حاکم است، باید خیلی زودتر و جدی تر در این عرصه وارد می شدیم.

وی اضافه کرد: امروز از این نظر مسرور شدم که بخشی از آن عقب ماندگی های جدی که در این عرصه وجود دارد با کوشش دوستان همراه اول جبران شده و کوشش های آن ها مایه قوت دل بود.

طهرانچی با بیان اینکه باید کوشش کنیم در این عرصه جایگاه خودمان را پیدا کنیم گفت: هیچ فرهنگی نمی تواند بدون داشتن موتور جستجو در این فضا حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی توضیح داد: اگر یک خدمات گیرنده باشیم، بازنده بزرگ خواهیم بود؛ لذا مسرور شدم که دوستان ما در همراه اول جناب آقای دکتر اخوان و همکاران جوان و خوبشان اتفاقاتی را رقم زدند که قابل توجه بوده که می تواند منشا جهش کشور باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1188

به "همراه اول توانسته بخشی از عقب ماندگیها در فضای مجازی را جبران کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همراه اول توانسته بخشی از عقب ماندگیها در فضای مجازی را جبران کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید