هشدار یونسکو پیرامون تخریب بناهای تاریخی در قره باغ

به گزارش مجله فان پی سی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، هشدار یونسکو پیرامون تخریب بناهای تاریخی در قره باغ صورت گرفت.

هشدار یونسکو پیرامون تخریب بناهای تاریخی در قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای کلاسیک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

جریان چیست؟

در جریان درگیری بر سر منطقه قره باغ میان آذربایجان و ارمنستان، بعضی از زیرساخت های شهری از جمله مدرسه ها، مکانهای مذهبی، فرهنگی و تاریخی صدمه های جدی متحمل شده که از مهمترین آنها کلیسای جامع شوشی قره باغ بوده که بخشهایی از گنبد و داخل آن بر اثر بمباران آسیب دیده است.

یونسکو از طرفین خواسته از قوانین بین المللی بشردوستانه بویژه کنوانسیون 1954 لاهه درباره حفاظت از دارایی های فرهنگی در جریان درگیری نظامی و پروتکل های آن پیروی نمایند.

کلیسای جامع شوشی یا کلیسای قازانچتسوتس آمناپرگیچ مقدس در منطقه قره باغ که در سال 1887 میلادی بنا شد، بنابر اعلام ایروان، در جریان بمباران نیروهای آذربایجان آسیب دیده است؛ گرچه وزیر دفاع این کشور این حمله ها را انکار و مطرح کرد آذربایجان ساختمانهای فرهنگی، تاریخی و مذهبی را هدف قرار نمی دهد.

کلیسای جامع شوشی در سال 1920 و در خشونت های قومی آسیبهای جدی دیده بود، اما در دهه 1990 و پس از درگیری میان آذربایجان و ارمنستان، بازسازی و بازسازی شده بود و از بزرگترین کلیساهای ارمنی در سراسر دنیا محسوب می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 373

به "هشدار یونسکو پیرامون تخریب بناهای تاریخی در قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار یونسکو پیرامون تخریب بناهای تاریخی در قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید