هشدار مسکو درباره پیوستن اوکراین به ناتو

به گزارش مجله فان پی سی، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ضمن هشدار به اوکراین در خصوص عضویت در ناتو توضیح داد که پیوستن اوکراین به پیمان آتلانتیک شمالی پیامدهای جبران ناپذیری برای این کشور به همراه خواهد داشت.

هشدار مسکو درباره پیوستن اوکراین به ناتو

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

ماریا زاخارووا روز آدینه در نشست خبری هفتگی گفت: عضویت اوکراین در ناتو سبب تشدید تنش ها در منطقه جنوب شرق این کشور خواهد شد و پیامدهای جبران ناپذیری را برای حکومت کی یف در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به سخنان روز گذشته ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در منطقه مناقشه دونباس گفت: عضویت اوکراین در ناتو به رغم انتظار کی یف نه فقط آرامش برای اوکراین به همراه نخواهد داشت بلکه منجر به تشدید مناقشه در مناطق جنوب شرق این کشور خواهد شد.

رئیس جمهوری اوکراین روز گذشته در سفر به استان دونتسک در منطقه دونباس این کشور با ابراز تمایل عضویت کشورش در ناتو گفته بود که، عضویت اوکراین در ناتو منجر به برقراری آرامش در اوکراین خواهد شد.

زاخارووا در ادامه گفت: مقامهای اوکراینی امکان حل مناقشه در دونباس از راههای نظامی را باور دارند و به همین علت به تنش آفرینی علیه روسیه می پردارند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه اوضاع منطقه دونباس را به دقت زیر نظر دارند، اظهار کرد: متاسفانه اوضاع این منطقه پیچیده است و گرایش به تشدید تنش ها دارد.

وی ادامه داد: علت بروز این شرایط روحیه جنگ طلبانه مقامهای اوکراینی است که همچنان در تصور واهی امکان حل و فصل مناقشه در جنوب شرق اوکراین از راه نظامی بسر می برند.

تنش ها در دونباس بین جدایی طلبان و دولت اوکراین از یک هفته پیش اوج گرفته است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه یه تازگی از آلمان و فرانسه خواست، دولت اوکراین را برای اجرای توافقنامه مینسک به منظور حل و فصل سیاسی بحران در شرق اوکراین و انتها دادن به تنش زایی در منطقه تحت فشار قرار دهند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در خصوص اظهارات ولدیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در خصوص پیوستن به ناتو واکنش نشان داد و گفت: پیوستن این کشور به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) تنها اوضاع این کشور را وخیم تر می نماید.

به گزارش ایرنا پسکوف روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در باره پیوستن اوکراین به ناتو باید نظر مردم این کشور را خواست، توضیح داد: پیوستن این کشور تنها این کشور را دچار چالش ها و مسائل بیشتری می نماید.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز از گفت و گوی مقام های این کشور و آمریکا درباره بحران اوکراین که در آستانه شروع جنگ قرار گرفته است، اطلاع داد.

به گفته ریابکوف، در این منطقه اوکراین، اقدامات تحریک آمیز از طرف کی یف و شرکای غربی این کشور و در راس آنها آمریکا جریان دارد. ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 754

به "هشدار مسکو درباره پیوستن اوکراین به ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مسکو درباره پیوستن اوکراین به ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید