نماینده مجلس و عضو شورای شهر در منطقه16 ، تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی بانوان بدسرپرست و سرپرست خانوار

به گزارش مجله فان پی سی، بانوان فعال حوزه های ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و کارآفرینی منطقه16 میزبان 2 تن از نمایندگان مردم در مجلس و شورای اسلامی شهر تهران در سالن اجتماعات شهرداری این منطقه بودند.

نماینده مجلس و عضو شورای شهر در منطقه16 ، تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی بانوان بدسرپرست و سرپرست خانوار

به گزارش خبرنگاران آنلاین، در این نشست صمیمانه که فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، سید مرتضی روحانی شهردار منطقه16، سید مهدی حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه16 و جمعی از بانوان نخبه و فعال در حوزه های مختلف برگزار شد، ضمن طرح مسائل و مسائل بانوان در محله های 9گانه این منطقه، بر تقویت هرچه بیشتر ارتباط و تعامل نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر تهران تأکید شد.

ابتدای جلسه سید مرتضی روحانی، شهردار منطقه16، ضمن عرض خیر مقدم به حاضران در جلسه گفت:برگزاری این جلسات منشأ خیر و برکت برای شهروندان است، زیرا به تحقق اهداف سازمانی و خدمت مطلوب به مردم و کاهش مسائل و مسائل آنان می انجامد.

سپس سید مهدی حسینی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه16 به معرفی محله ها و ویژگی های شاخص این منطقه پرداخت و گفت:طبق آخرین آمار، منطقه 16 دارای 9 محله است و حدود 267000 جمعیت دارد. از این جمعیت 134 هزار نفر بانوان هستند که نشان می دهد بیش از جمعیت مردان است. از این تعداد 45 هزار نفر را دختران، 77 هزار نفر را بانوان خانه دار، 56 هزار نفر را زنان شاغل و 837 نفر را بانوان بدسرپرست و سرپرست خانوار تشکیل می دهد.

سپس فاطمه قاسم پور، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع بانوان فعال منطقه16 گفت:این منطقه به رغم پتانسیل ها و ظرفیت های خوب و بالایی که دارد، با یکسری آسیب های اجتماعی نیز روبه روست که باید هرچه زودتر به آنها توجه و حل شود تا شاهد اتفاقات خوب در این منطقه باشیم. نخستین بحث توجه به جایگاه شهرداری است که یک نهاد خدماتی است و به نوعی خود را وارد عرصه اجتماعی کرده و برخی مطالبات مردم به شهرداری مربوط نمی شود و برخی از این مسائل به نهادهای دیگر ارتباط دارد.

در ادامه سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران، نیز ضمن تشکر از برگزاری این نشست و حضور بانوان نخبه و فعال؛ به موضوع تبدیل شهرداری از سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی اشاره کرد و گفت:قطعأ این جلسات یک فرصت برای آشنایی مسئولان با نخبگان و فضایی برای بررسی مسائل و مسائل آنهاست، مسائل اجتماعی مهم ترین دغدغه ما در این دوره شورای شهر است و نگاه ویژه ای به مسئولیت های اجتماعی داریم که کارآفرینی نیز از مهم ترین این مسائل است.

در خاتمه جلسه روحانی، شهردار منطقه16 با بیان اینکه اینجا شهروندان مؤمن و فعال و هیئت ها و مساجد پای کاری دارد، گفت:تمام تلاش خود را به کار می بندیم تا با حمایت های مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر تهران نسبت به رفع و جبران نقاط ضعف اقدام کرده و شاهد پیشرفت هایی در این زمینه باشیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1313

به "نماینده مجلس و عضو شورای شهر در منطقه16 ، تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی بانوان بدسرپرست و سرپرست خانوار" امتیاز دهید

1 کاربر به "نماینده مجلس و عضو شورای شهر در منطقه16 ، تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی بانوان بدسرپرست و سرپرست خانوار" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مجلس و عضو شورای شهر در منطقه16 ، تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی بانوان بدسرپرست و سرپرست خانوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید