موضوع قره باغ راه چاره نظامی ندارد و با مذاکره قابل حل است

به گزارش مجله فان پی سی، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آرکا، نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در سخانی خاطرنشان کرد که آنچه در منطقه تاووش روی داد، تجاوز آشکار علیه قلمروی کشورش به شمار می آید.

موضوع قره باغ راه چاره نظامی ندارد و با مذاکره قابل حل است

جهت دریافت خدمات نمونه طراحی باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

نخست وزیر ارمنستان در ادامه افزود که موضع سنّتی درباره اینکه موضوع قره باغ راهکار نظامی ندارد و صرفاً به وسیله مذاکرات مسالمت آمیز قابل حل شدن است، مورد احترام همه دولت ها در ارمنستان بوده است.

گفتنی است ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به شروع اقدامات نظامی در مناطق مرزی دو کشور متهم می نمایند.

رسانه ها روز یکشنبه 22 تیر ماه امسال از وقوع درگیری مسلحانه در مرز میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان با 2 کشته خبر دادند.

مناقشه قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال 1988 شروع شد. قره باغ، منطقه ای در همسایگی ایران در ناحیه شمالی واقع شده و ریشه اختلاف ایروان و باکو بر سر مسئله ارضی است.

اگرچه میانجیگری های روسیه در پنجم آوریل سال 2018 میلادی میلادی به درگیری خونبار نظامیان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ پایان داد؛ اما هر دو کشور در این باره ادعاهایی را مطرح می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 236

به "موضوع قره باغ راه چاره نظامی ندارد و با مذاکره قابل حل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضوع قره باغ راه چاره نظامی ندارد و با مذاکره قابل حل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید