ماموریت ویژه فدراسیون والیبال به اَله، تشکیل نسل تازه برای 2027

به گزارش مجله فان پی سی، الساندرا کمپدلی در ماموریتی ویژه، مسئول انتخاب و پرورش نسل نو والیبال 2027 زنان ایران شد.

ماموریت ویژه فدراسیون والیبال به اَله، تشکیل نسل تازه برای 2027

آذرماه سال گذشته بود که فدراسیون والیبال ایران با اخذ امتیاز طرح توسعه والیبال فدراسیون دنیای با الساندرا کمپدلی برای همکاری در راه توسعه و پیشرفت والیبال زنان ایران به توافق رسید و این مربی ایتالیایی که در سال 2017 در کنار خولیو ولاسکو مسئولیت فنی و انتخاب تیم های پایه ایتالیا را در رده نوجوانان دختر و پسر بر عهده داشت و در زمینه استعدادیابی و کشف بازیکنان با مربیان بزرگی در این کشور همکاری نموده بود برای راهنمایی تیم ملی زنان و برنامه ریزی نظارت بر روی تیم های پایه زنان ایران راهی تهران شد.

کمپدلی از 12 دی ماه 1400 کار خود را در ایران با آنالیز و نظارت بر مسابقات مختلف در رده زنان از جمله لیگ برتر شروع کرد و نخستین اردوی آمادگی تیم ملی والیبال زنان ایران را در روز یکم اسفندماه سال 1400 با حضور 50 بازیکن در دو گروه شروع کرد و پس از 11 مرحله اردوی انتخابی و آمادگی در ایران و سه اردوی برون مرزی پیروز به کسب مدال نقره بازی های همبستگی کشور های اسلامی با تیم ملی زنان کشورمان شد و در رقابت های جام کنفدراسیون زنان ایران به مقام هفتم رسید.

به همین دلیل جلسه کمیته فنی فدراسیون روز دوشنبه 18 مهرماه در نشست شش ساعته خود عملکرد تیم های ملی زنان و رده های سنی مختلف ایران در سال 1401 را آنالیز کرد و راه چاره هایی برای بهبود شرایط، رشد و توسعه والیبال حرفه ای زنان مشخص کرد که توجه و تمرکز کامل بر روی استعدادیابی حرفه ای در زمان مناسب و تربیت و پرورش بازیکن از سنین پائین از جمله محور های اصلی خروجی کمیته فنی برای رشد و افزایش سرعت والیبال زنان کشورمان در سطح آسیا و دنیا بود.

بر این اساس، با توجه به اینکه فدراسیون دنیای والیبال از سال 2024 مسابقات دنیای دختران و پسران زیر 17 سال دنیا را برگزار خواهد نمود و سال آینده مسابقات قاره ای این رده های سنی برگزار خواهد شد، این مربی ایتالیایی از سوی داورزنی رئیس فدراسیون والیبال مامور انتخاب و پرورش بازیکنان تشکیل تیم ملی زیر 16 سال ایران برای شرکت در رقابت های دختران زیر 16 سال آسیا شد.

مسابقات والیبال استعدادیابی دختران زیر 14 سال کشور از روز آدینه 22 مهرماه با ورود تیم ها به فریدون کنار شروع شده است و کمپدلی روز گذشته راهی این شهر شد تا استارت تیم ملی زنان سال 2027 را با شناسائی استعداد های برتر این مسابقات شروع کند.

گفتنی است بر اساس گزارش هیات رئیسه فدراسیون والیبال، فدراسیون والیبال تنها فدراسیونی است که تا 50 درصد از بودجه تیم های ملی خود را در بخش بانوان سرمایه گذاری نموده است تا والیبال زنان ایران نیز بتواند در آینده ای نزدیک به والیبال مردان برسد.

والیبال زنان ایران پس از یک دهه شرکت در رقابت های آسیایی و کسب نخستین مدال بین المللی خود در بازی های کشور های اسلامی اکنون به فکر آینده ای روشن تر در سال 2027 در مصاف با قدرت های والیبال زنان آسیا و دنیا است. رویایی که تا کمتر از 10 سال پیش برای مردان والیبال ایران نیز دست نیافتنی بود.

این در حالیست که در ابتدای امسال فدارسیون دنیای والیبال برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی قاره ها در رده سنی دختران و پسران زیر 16 سال را تصویب کرد، بنابر این نخستین تورنمنت رسمی کمپدلی پس از تشکیل تیم ملی زنان 2027 ایران، حضور در مسابقات قهرمانی زیر 16 سال آسیا خواهد بود که در سال 2023 برگزار می گردد.

خبرنگاران ورزشی فوتبال و فوتسال

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 مهر 1401 بروزرسانی: 25 مهر 1401 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1324

به "ماموریت ویژه فدراسیون والیبال به اَله، تشکیل نسل تازه برای 2027" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماموریت ویژه فدراسیون والیبال به اَله، تشکیل نسل تازه برای 2027"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید