فرانسه آماده شرکت در نشست پیشنهادی پوتین با حضور ایران است

به گزارش مجله فان پی سی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه آمادگی خود را برای شرکت در نشست فوق العاده 5 قدرت هسته ای با حضور ایران و آلمان اعلام نمود.

فرانسه آماده شرکت در نشست پیشنهادی پوتین با حضور ایران است

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

در این ارتباط، دفتر امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه با انتشار بیانیه ای اعلام نموده است که او برای شرکت در نشست پیشنهادی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در شورای امنیت با حضور ایران و آلمان آمادگی دارد.

اعلام آمادگی رئیس جمهور فرانسه تنها کمتر از چند ساعت پس از آن اعلام شده که دفتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواهان برگزاری نشست مجازی شورای امنیت با حضور آلمان و ایران شد.

در این ارتباط دفتر ریاست جمهوری روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام نموده است که رئیس جمهور این کشور این نشست را برای بحث و گفتگو درباره مسئله تحریم های تسلیحاتی ایران درخواست نموده است.

در این بیانیه همچنین گفته شده که مسکو به توافق هسته ای برجام به طور کامل پایبند است.

همزمان، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین نیز با انتشار توئیتی درخواست پوتین برای برگزاری این نشست را تائید نموده است.

به گفته اولیانوف، هدف نشست مجازی شورای امنیت، جلوگیری از درگیری غیرضروری در این شورا و حمایت جمعی از قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است.

این درخواست روسیه درحالی عنوان شده که رأی گیری مجازی در شورای امنیت درباره قطعنامه ضدایرانی آمریکا از شب گذشته شروع شده است و قرار است تا ساعاتی دیگر خاتمه یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 318

به "فرانسه آماده شرکت در نشست پیشنهادی پوتین با حضور ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه آماده شرکت در نشست پیشنهادی پوتین با حضور ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید