علوی: فدراسیون و سازمان لیگ از هیچ کمکی به باشگاه ها دریغ نمی کنند، هر تصمیمی ستاد مقابله با کرونا بگیرد، مکلف به اجرای آن هستیم

به گزارش مجله فان پی سی، سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت:فدراسیون و سازمان لیگ تاکید کردند از هیچ کمکی به باشگاه ها دریغ نمی کنند و بی شک در کنار آن ها خواهند بود.مسئولان کشوری برای شروع دوباره لیگ اقدام های لازم را انجام دادند.

علوی: فدراسیون و سازمان لیگ از هیچ کمکی به باشگاه ها دریغ نمی کنند، هر تصمیمی ستاد مقابله با کرونا بگیرد، مکلف به اجرای آن هستیم

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، امیر مهدی علوی (سخنگوی فدراسیون فوتبال) درباره آخرین شرایط برگزاری بازی های لیگ برتر بیان نمود: امروز (یکشنبه - اول تیر) سالروز تولد خداداد عزیزی، غزال تیزپای فوتبال ایران بود و به همین دلیل تولد او و همچنین محمد مایلی کهن را تبریک می گویم. ضمن اینکه روز گذشته هم تولد مرحوم هادی نوروزی بود. به تازگی جملاتی از نوروزی درباره رویکردش نسبت به باشگاه پرسپولیس منتشر شد که این موضوع قابل تقدیر است.

او درباره بیانیه اخیر فدراسیون فوتبال درباره بحث آغاز لیگ برتر گفت: با توجه به نامه های اخیر باشگاه های تراکتور، ماشین سازی، شهرخودرو و نساجی، فدراسیون برای تنویر افکار عمومی شرحاتی ارائه کرد. در بند نخست این نامه اشاره کردیم که وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا بار ها در روز های اخیر با توجه به افزایش شیوع ویروس، به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین همزیستی با کرونا تاکید داشتند. همه صنوف جامعه با کرونا درگیر هستند.

علوی شرح داد: وزارت بهداشت کشور در تاریخ 27 اردیبهشت 99 درباره آخرین شرایط برگزاری مسابقات خاطرنشان کردند این اقدام در چارچوب رعایت پروتکل های بهداشتی آزاد است. یک روز پس از این تاریخ ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت و رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد مباحث در فدراسیون فوتبال طبق پروتکل ها در حال انجام است و جلسه ای هم با مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش برگزار گشت. پس از این اقدام مراتب جهت بررسی به سرپرست فدراسیون ابلاغ شد.

او افزود: در 6 خرداد حیدر بهافرایند در نامه ای به باشگاه ها، هیئت های فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان استان ها، زمان برگزاری تمرینات را مطابق برنامه ریزی ابلاغ کرد. مبنای این موضوع هم صدور مجوز رسمی از سوی وزارت بهداشت بود. 13 خرداد از جیانی اینفانتینو پیامی ویدیویی را دریافت کردیم که در آن اشاره کرد طبق پروتکل ها و رعایت نکات بهداشتی مسابقات با تاکید روی حفظ سلامت ورزشکاران، مربیان، داوران و سایر ارکان درگیر در آن آغاز شود. این فرایند هم به خوبی طی شد. باشگاه ها هم تست های متعددی را پشت سر گذاشتند و بازرسان محترم وزارت بهداشت در جلسات تمرینی و بازی های محبت آمیز تیم ها شرکت کردند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال شرح داد: فدراسیون و سازمان لیگ تاکید کردند از هیچ کمکی به باشگاه ها دریغ نمی کنند و بی شک در کنار آن ها خواهند بود. در این میان اشاره کردیم ضمن احترام به نظر تیم هایی که نظری مخالف سایر باشگاه ها دارند، سازمان لیگ و فدراسیون با برآیند مجوز های مسئولان کشوری برای آغاز دوباره لیگ اقدام های لازم را انجام دادند. فراموش نکنید فوتبال ما تنها لیگ برتر نیست و باشگاه های حاضر در دسته های پایین تر با صدور مجوز، مشغول برنامه ریزی برای آغاز مسابقات هستند و صعود و سقوط آن ها با برگزاری بازی ها در ارتباط است.

علوی افزود: در این فرآیند 140 باشگاه درگیر هستند. روشن است سلامت افراد در شرایط فعلی حتی با رعایت ضوابط بهداشتی و رعایت پروتکل ها هم تضمین شده نیست و هیچکس نمی تواند تضمین بدهد حتی اگر یک فرد از منزل خود خارج نشود به کرونا مبتلا نشود. فدراسیون و سازمان لیگ در چارچوب منافع و مصالح اکثریت جامعه فوتبالی برنامه هایی را در نظر دارند. اگر در جریان بازی ها ستاد مقابله با کرونا تصمیم جدیدی بگیرد، فدراسیون و سازمان لیگ مکلف به اجرای آن هستند بدون اینکه بخواهند تصمیم غیرمعقول، غیر منطقی و خارج از عرف و چارچوب اتخاذ کنند. به همین دلیل تاکید می کنیم تعامل، همراهی و رعایت دستورالعمل ها و پرهیز از هرگونه حاشیه در فضای ورزش کشور، ضروری است و امیدواریم این فرایند به فوتبال کشورمان کمک کند.

علوی درباره اینکه آیا تصمیم نهایی سازمان لیگ برگزاری بازی ها است یا خیر، گفت: همانگونه که گفتم براساس ابلاغیه های فدراسیون و سازمان لیگ این فرایند انجام شد و مسلم است سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ و همکارانش در این روز ها خیلی تکاپو دارند برنامه ریزی به شکلی طی شود تا با رعایت پروتکل ها و ابلاغیه سازمان لیگ، اتفاق های خوبی بیفتد.

او ادامه داد: اینفانتینو در پیام ویدیویی اش خاطرنشان کرد به هر حال در یک بازه زمانی مشخص باید فرایندی طی شود که فرصت حضور تماشاگران هم در آینده در ورزشگاه ها به وجود بیاید. برگزاری بازی های تدارکاتی می تواند الگو های خوبی باشد تا طبق همزیستی با این ویروس منحوس بتوانیم شاهد رونق دریافت دوباره بازی های لیگ برتر باشیم.

علوی درباره بازگشت علی کفاشیان به فدراسیون فوتبال بیان نمود: کفاشیان در روز های اخیر در محل فدراسیون فوتبال حاضر شده و با سایر مسئولان فدراسیون هم نشست هایی برگزار کرد. مباحث حقوقی همیشه وجود دارد. رییس کمیته استیناف هم شرحات مبسوطی ارائه کرد و انشالله در نهایت فوتبال ایران شرایط ساختاری خوبی در آستانه اصلاح اساسنامه تجربه کند. مسئولان کمیته حقوقی و تدوین مقررات همراه با مهدی نبی تا پاسی از شب در تلاش بوده اند و امیدوارم در نهایت اتفاق خوبی برای اساسنامه بیفتد.

علوی درباره برگزاری جلسه مهدی نبی با دراگان اسکوچیچ گفت: این جلسه امروز (یکشنبه) با حضور مهدی نبی و مهدی خراطی برگزار گشت. اسکوچیچ بامداد امروز پس از سفری طولانی به ایران رسید و بلافاصله در محل فدراسیون حاضر شد. برنامه ریزی های اردویی و بازی های محبت آمیز در حال تدوین است. امیدوارم برای تیم ملی هم اتفاق های خوبی رخ بدهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 265

به "علوی: فدراسیون و سازمان لیگ از هیچ کمکی به باشگاه ها دریغ نمی کنند، هر تصمیمی ستاد مقابله با کرونا بگیرد، مکلف به اجرای آن هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علوی: فدراسیون و سازمان لیگ از هیچ کمکی به باشگاه ها دریغ نمی کنند، هر تصمیمی ستاد مقابله با کرونا بگیرد، مکلف به اجرای آن هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید