عربستان، گسترش تجاوزات آل سعود علیه شیعیان، موج بازداشت خودسرانه روحانیون و جوانان قطیف

به گزارش مجله فان پی سی، منابع محلی در مناطق شیعه نشین عربستان سعودی از گسترش جنایت های رژیم آل سعود علیه شیعیان در روزهای اخیر خبر دادند.

عربستان، گسترش تجاوزات آل سعود علیه شیعیان، موج بازداشت خودسرانه روحانیون و جوانان قطیف

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد، با وجود افشای اخبار جنایت های رژیم آل سعود علیه اهالی منطقه شیعه نشین الشرقیه و قطیف، مقامات سعودی همچنان بدون توجه به این موضوع به آزار و اذیت شیعیان ادامه می دهند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در همین زمینه چند هفته قبل، سرویس های امنیتی عربستان سعودی کمپین اقدامات خود ضد روحانیون برجسته در قطیف را شروع کردند. وحشی گری های رژیم سعودی در مناطق شیعه نشین و بازداشت اهالی این مناطق بدون هیچ توجیه قانونی تبدیل به یک عادت شده است و هر بار استبداد گری این رژیم را بیش از پیش ثابت می نماید.

به گزارش منابع محلی، استان قطیف به نظر نمی رسد که تجاوزات ناگهانی نیروهای امنیتی عربستان علیه مردم و شخصیت های برجسته این منطقه شیعه نشین متوقف گردد، بلکه شواهد حاکی از آن است که مقامات سعودی قصد گسترش این تجاوزات را دارند.

این منابع با اشاره به تعداد بالای بازداشت های شیعیان قطیف توسط عناصر امنیتی سعودی و تجاوزات اخیر این عناصر در العوامیه و الاحساء اعلام کردند که عناصر وابسته به رژیم آل سعود 33 عملیات خرابکارانه علیه منازل مسکونی ترتیب داده و در روزهای گذشته 34 روحانی و جوانان زن و مرد را بازداشت کردند.

منابع مذکور درباره سطح محاکمه افراد بازداشت شده از منطقه قطیف و الاحساء اظهار داشتند که این بازداشت ها به شکل کاملاً خودسرانه انجام شده و این افراد بدون اطلاع از جزئیات دادگاه خود به صورت محرمانه محاکمه می شوند؛ در حالی که خانواده هایشان از ملاقات با آنها و نیز کسب اطلاعات درباره شرایط و سرنوشت این افراد محروم هستند.

در میان این بازداشت شدگان بی دفاع شیعه 3 زن دیده می گردد که پس از حمله به خانه هایشان توسط نیروهای رژیم سعودی به بازداشتگاه منتقل شدند که نمونه شاخص آدم ربایی است.

در روزهای اخیر یورش عناصر رژیم آل سعود روزانه در 15 منطقه از استان قطیف انجام شده که نتیجه آن بازداشت شمار زیادی از شیعیان است که 200 تن از آنها تنها متعلق به منطقه العوامیه هستند.

در همین زمینه چند روز قبل اهالی منطقه شیعه نشین قطیف در عربستان سعودی تجاوزات آل سعود علیه شیعیان از جمله آوارگی، تبعید اجباری تخریب اماکن مقدس، بازداشت علما و فعالان و هتک حرمت مقدسات را محکوم کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است این روزها رژیم آل سعود در کوشش است با سناریو پردازی های دروغین موج جدیدی از اتهام زنی علیه علما و بازداشت شدگان از اهالی منطقه شیعه نشین قطیف و الاحساء را شروع کند که باید نسبت به آن هوشیار باشیم.

هفته گذشته نیروهای امنیتی سعودی بدون هشدار قبلی مسجد امام حسین (ع) در محله الزاره در جنوب العوامیه را به محاصره کامل خود درآورده و به دنبال آن با تعصب و طائفه گرایی هر چه تمام تر به طور غیرمنتظره مسجد را ویران کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 551

به "عربستان، گسترش تجاوزات آل سعود علیه شیعیان، موج بازداشت خودسرانه روحانیون و جوانان قطیف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، گسترش تجاوزات آل سعود علیه شیعیان، موج بازداشت خودسرانه روحانیون و جوانان قطیف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید