سازمان ملل درباره تبدیل شدن بحران لیبی به جنگ منطقه ای هشدار داد

به گزارش مجله فان پی سی، فرستاده موقت سازمان ملل در امور لیبی درباره تبدیل شدن بحران این کشور به جنگ منطقه ای به دلیل دخالت های بازیگران خارجی هشدار داد.

سازمان ملل درباره تبدیل شدن بحران لیبی به جنگ منطقه ای هشدار داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، استفانی ویلیامز فرستاده موقت سازمان ملل در امور لیبی گفت که حضور شمار زیادی از طرف های خارجی با برنامه های خاص در بحران لیبی، خطر وقوع رویارویی منطقه ای را بسیار بیشتر نموده است.

طبق گزارش وبگاه بوابة الوسط ویلیامز اضافه کرد: ملت لیبی از جنگ خسته شده و خواستار صلح است اما ترس از این دارد که امور در اختیار آن ها نباشد، آن ها به دنبال راهکار و برقراری آتش بس هستند چرا که آتش بس نباشد کشورشان ویران می گردد، نبرد در لیبی بیشتر از آنکه یک جنگ داخلی باشد نبرد بین رقبای خارجی است و لیبیایی ها حاکمیت خود را از دست داده اند.

پنج شنبه گذشته نیز ویلیامز از طرف های لیبی خواست از فرصت عید سعید قربان استفاده نموده و با تحکیم روابط برادرانه به درگیری ها سرانجام دهند.

لیبی از سال 2011 و از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی روبرو شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید. دو طرف از فروردین سال 98 وارد درگیری های شدیدی با یکدیگر شده اند که همچنان ادامه دارد.

حفتر از حمایت مصر، روسیه، امارات و چند کشور اروپایی و در مقابل نیروهای دولت وفاق ملی از حمایت ترکیه و قطر برخوردار است امری که نگرانی مصر را برانگیخته است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 316

به "سازمان ملل درباره تبدیل شدن بحران لیبی به جنگ منطقه ای هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل درباره تبدیل شدن بحران لیبی به جنگ منطقه ای هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید