سازمان ملل خشونت علیه معترضان کودتا در میانمار را محکوم کرد

به گزارش مجله فان پی سی، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای گفت که دبیرکل این سازمان خشونت مرگبار علیه تظاهرات مسالمت آمیز مردم توسط کودتاگران در میانمار را به شدت محکوم می نماید.

سازمان ملل خشونت علیه معترضان کودتا در میانمار را محکوم کرد

در این بیانیه با اشاره به اینکه قتل معترضانی که به صورت مسالمت آمیز تظاهرات می نمایند و بازداشت خودسرانه این افراد از جمله روزنامه نگاران غیرقابل قبول است، تأکید شده است که ارتش میانمار به دعوت ها برای خاتمه دادن به موارد نقض حقوق بشر و بازگشت به راه دموکراسی بی توجهی می نماید.

در بیانیه مذکور همچنین با تاکید بر اینکه سازمان ملل در کنار مردم میانمار قرار گرفته است، آمده است: به مداخله خشن و جهانی سریع احتیاج است.

این در حالی است که در ادامه ناآرامی ها و درگیری معترضان با پلیس و نیروهای امنیتی میانمار تا کنون حدود 140 نفر کشته شده اند.

تام اندروز (Tom Andrews) گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور میانمار پیشتر با صدور بیانیه ای که به شورای امنیت ارائه شد، گفت که نظامیان ارتش میانمار احتمالاً درحال ارتکاب جنایت علیه بشریت هستند.

در بیانیه صادره از سوی گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور میانمار آمده بود که این جنایات شامل قتل، ناپدید کردن، اعدام، شکنجه، حبس و نقض قوانین و اصول حقوق بین المللی بوده است.

لازم به ذکر است، ارتش میانمار روز یکم فوریه با انجام یک کودتای نظامی آنگ سان سوچی رهبر حزب حاکم این کشور را از قدرت خلع و با تشکیل یک شورای نظامی اداره امور این کشور آسیایی را در دست گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 752

به "سازمان ملل خشونت علیه معترضان کودتا در میانمار را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل خشونت علیه معترضان کودتا در میانمار را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید