سازمان ملل جنایت سعودی در به شهادت رساندن زنان و بچه ها در استان الجوف یمن را محکوم کرد

به گزارش مجله فان پی سی، مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن حمله هوایی ائتلاف سعودی به استان الجوف واقع در شمال شرق این کشور که منجر به شهادت 20 زن و کودک شد را محکوم کرد.

سازمان ملل جنایت سعودی در به شهادت رساندن زنان و بچه ها در استان الجوف یمن را محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مارتین گریفیتس با صدور بیانیه ای تاکید نمود نیازی فوری به انجام یک تحقیق شفاف وجود دارد. به تمامی طرف های درگیر در نزاع یمن هشدار داده شده است که به موجب قوانین بین المللی آنها ملزم هستند که از شهروندان و تاسیسات غیرنظامی حمایت نمایند.

در همین رابطه دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل اعلام نمود بر اساس گزارش های میدانی در حمله ائتلاف سعودی به استان الجوف 9 کودک به شهادت رسیدند و 7 نفر دیگر نیز زخمی شدند که در بین آنها دو زن نیز وجود دارند.

شبکه خبری المسیره، روز پنجشنبه گذشته به نقل از منابع محلی در شهرستان خب و الشعف در استان الجوف گزارش داد که جنگنده های سعودی 3 خودروی غیر نظامی حامل 20 زن و کودک را هدف قرار دادند که بر اثر آن شماری از زنان و بچه ها به شهادت رسیدند. زنان و بچه های که هدف قرار گرفته بودند از قبیله الماطعره هستند که خودروی های آنها در منطقه شعب احراض در شهرستان خب و الشعف هدف قرار گرفته بود.

در همین رابطه نیز بر اثر حمله راکتی و توپخانه ای عربستان به مناطق مرزی در شهرستان باقم در استان صعده واقع در شمال یمن یک غیرنظامی به شهادت رسید.

بر اساس گزارش سازمان های بین المللی حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن باعث کشته شدن چندین هزار غیرنظامی در یمن شده است. در این حملات همچنین هزاران نفر از غیرنظامیان زخمی شده اند که در این بین شمار زیادی از آنها قطع عضو و نقص عضو شده اند و به دلیل محاصره یمن امکان اعزام آنها به خارج از این کشور برای انجام درمان وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 331

به "سازمان ملل جنایت سعودی در به شهادت رساندن زنان و بچه ها در استان الجوف یمن را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل جنایت سعودی در به شهادت رساندن زنان و بچه ها در استان الجوف یمن را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید