برطرف بحران بازار مرغ با توزیع گسترده

به گزارش مجله فان پی سی، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: اکنون بحران بازار گوشت مرغ با توزیع گسترده این محصول، توسط دولت رفع شده و برای ماه مبارک رمضان قیمت ها متعادل می گردد.

برطرف بحران بازار مرغ با توزیع گسترده

به گزارش خبرنگاران، محمدعلی کمالی روز یکشنبه در تبادل نظر با ایرنا اضافه نمود: در ابتدای سال 1400 به دلیل کاهش عرضه گوشت مرغ توسط بعضی استان های فراوریکننده عمده همانند استان های شمالی کشور به استان تهران با بحران کاهش عرضه و افزایش قیمت روبرو شدیم که این مشکل با استقرار معاونین وزیر جهاد کشاورزی در این استان ها برطرف شد.

وی احتیاج روزانه بازار تهران به گوشت مرغ را یک هزار و 100 تن دانست و گفت: اکنون با اقدامات وزارت جهاد کشاورزی روزانه نزدیک یک هزار و 400 تن گوشت مرغ وارد استان تهران می گردد که بخشی از آن حتی مازاد بر احتیاج استان است.

سن پرورش مرغ گوشتی به 50 روز افزایش یافت

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور توضیح داد: همچنین به منظور تامین گوشت مرغ مورد احتیاج کشور، مقداری نهاده اضافه در نظر گرفته شد تا دوره پرورش به 50 روز برسد و کمبود بازار برطرف گردد.

کمالی افزود: اکنون 125 میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته، بنابراین بعد از این، شاهد صف در میادین میوه و تره بار نخواهیم بود.

وی بازار گوشت مرغ را رو به آرامش دانست و گفت: بعضی از هموطنان به دلیل نگرانی هایی که داشتند اقدام به خرید و ذخیره سازی گوشت مرغ می کردند که اکنون این ولع وجود ندارد، بنابراین برای ماه مبارک رمضان، بازار متعادلی خواهیم داشت.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور، اضافه نمود: اکنون در بعضی استان های کشور قیمت مرغ طبق نرخ جدید قرارگاه ساماندهی مرغ و حتی در بعضی استان ها زیر این قمیت است.

وی با تاکید بر تامین بودن گوشت مرغ کشور، از شهروندان خواست تا مرغ را با قیمت های بالا خریداری نکنند.

طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی سال 99 بیش از دو میلیون و 500 هزار تن گوشت مرغ در کشور فراوری و به بازار عرضه شد.

پیش از این به دلیل کمبود نهاده های طیور، مدت زمان پرورش مرغ گوشتی 40 روز معین شده بود.

طبق تصمیم اخیر قرارگاه ساماندهی بازار مرغ، قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده 17 هزارو 100 تومان و گوشت مرغ گرم 24 هزارو 900 تومان معین شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 753

به "برطرف بحران بازار مرغ با توزیع گسترده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف بحران بازار مرغ با توزیع گسترده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید