رضایی: هرکسی نباید صبح بیدار گردد علیه صادرات بخشنامه بدهد ، جراحی های عمیق در دستور کار دولت

به گزارش مجله فان پی سی، معاون مالی رئیس جمهور گفت: اصلاحات در بخش های مختلف دیگر از جمله انرژی، بانک ها را در برنامه داریم بعضی را آغاز نموده ایم و یا آغاز خواهیم کرد.

رضایی: هرکسی نباید صبح بیدار گردد علیه صادرات بخشنامه بدهد ، جراحی های عمیق در دستور کار دولت

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محسن رضایی امروز در مراسم روز ملی صادرات در تهران گفت: صادرات خط مقدم فراوری ثروت ملت ایران است و بدون صادرات ملت ایران ثروتمند نخواهد شد.در کشورمان صادرات به طور مضاعف در اقتصاد ایران اثر دارد، اگر در تمام کشورها تجارت بخش مهمی از اقتصاد باشد، در ایران ما تجارت و صادرات تأثیر مضاعفی در اقتصاد دارد.

معاون مالی رئیس جمهور گفت: فراوریگران ما در ایران با استفاده از اقلیم، منابع انسانی و طبیعی می توانند فراوریات فاخری داشته باشند و از رقابت در سطح بین الملل برخوردار باشند.از سوی دیگر ایران چهار راه مالی عالم است و از شرق به غرب و از شمال به جنوب به علت موقعیت ژئوپولیتیک حتی اگر در کشور فراوری نداشته باشیم، به علت موقعیت لجستیکی کشور می توان میلیاردها ثروت برای کشور به وجود آورد.بنابراین صادرات بسیار مهم است زیرا هم در فراوری ملی ما جهش ایجاد می نماید و هم در فراوری ثروت ما مؤثر است.

رضایی گفت: ما در این دولت تصمیم به اصلاحات و جراحی داریم، البته این اقدامات باید دقیق و با صبر باشد. خوشبختانه ما این اصلاحات را از نیرو تجارت آغاز نموده ایم و اولین گام اصلاحات تجاری در ایران با همان بخشنامه تجاری آغاز شد.

وی اضافه نمود: مسأله حمل و نقل، گمرکات و مسائل مربوط به بنادر و اینکه دستگاه های متعدد در ورود و خروج کالا باعث ناهماهنگی می شوند، برای ما مهم است و به آنها توجه خواهیم کرد و در گام های بعدی به مواردی مانند برندینگ توجه خواهیم داشت.

رضایی گفت: ما کشوری هستیم که قبل از انقلاب ما را عقب نگه داشته اند و بعد از انقلاب نیز ما را با جنگ و تحریم می خواهند عقب نگه دارند، لذا ما راهی به جزء کارهای بزرگ نداریم و باید در زمان محدود کارهای بزرگ انجام دهیم، اما در خصوص این کارها باید دقیق باشیم، زیرا کارهای شتاب زده ما را با مشکل روبرو می نماید.

وی با اشاره به اصلاحات در موضوع تجارت گفت: اصلاحات در بخش های مختلف دیگر از جمله انرژی، بانک ها را در برنامه داریم بعضی را آغاز نموده ایم و یا آغاز خواهیم کرد. باید سیستم پولی را تقویت کنیم و جلوی افسارگسیختگی نقدینگی را بگیریم و مجموعه اصلاحاتی را در کنار اصلاحات تجاری آغاز کنیم و برای آن نیازمند کارهای بزرگ هستیم.

معاون مالی رئیس جمهور گفت: از فرصت ها باید به صورت جدی استفاده کنیم و لذا نیازمند هستیم تا سربازان مالی مانند شما در این بستر ما را یاری نمایند و ما هم این بستر را برای شما فراهم می کنیم تا افتخار کسب کنید و ما خادم شما خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1103

به "رضایی: هرکسی نباید صبح بیدار گردد علیه صادرات بخشنامه بدهد ، جراحی های عمیق در دستور کار دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضایی: هرکسی نباید صبح بیدار گردد علیه صادرات بخشنامه بدهد ، جراحی های عمیق در دستور کار دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید