راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا با سامانه 123

به گزارش مجله فان پی سی، جهادگران پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی ضمن ایجاد سامانه 123 کرونا، آزمایشگاه تشخیص این ویروس را راه اندازی کردند.

راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا با سامانه 123

در شرایط سخت این روزها که همه گیری کرونا سلامت را به جبهه جهاد کشور تبدیل کرده است، تمام دل سوزان بخش های مختلف در حد توان و بضاعت به کمک این بخش شتافته اند. جهادگران پژوهشگاه رویان نیز با توجه به تراکم بالای کاری و نیاز کشور به تشخیص به موقع مبتلایان، در جهت ایجاد آزمایشگاه تشخیص کرونا اقدام کرده اند.

به دنبال فراخوان برای تاسیس چنین آزمایشگاهی، کارشناسان و متخصصانی از پژوهشگاه رویان به صورت داوطلبانه گرد هم آمدند و با کمک بیمارستان مسیح دانشوری و انستیتو پاستور ایران، آزمایشگاهی را تجهیز کردند که ظرف پنج روز توانست مجوز وزارت بهداشت را برای تشخیص بیماری اخذ کند.

روش های کاری در این آزمایشگاه به صورتی طراحی شده است که علاوه بر تشخیص ابتلای نمونه ها در کم ترین زمان و با کم ترین خطا، سلامت و ایمنی کارکنان نیز تامین شود. این آزمایشگاه که تنها نمونه های ارسالی از مراکز درمانی را بررسی می کند، در حال حاضر ظرفیت تشخیص 200 نمونه در روز را داراست، اما در صورت نیاز به هزار نمونه در روز قابل افزایش است.

در کنار این فعالیت، با توجه به وجود نیروهای متخصص از گرایش های مختلف علوم زیستی که داوطلب کمک برای عبور از شرایط بحران هستند، آزمایشگاه تشخیص کرونای پژوهشگاه رویان در حال تهیه دستورالعمل هایی برای اصناف و افراد مختلف است تا در شرایط شیوع اپیدمی های ویروسی با رعایت آنان بتوان خطر ابتلا را به حداقل رساند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، همچنین پژوهشگران پژوهشگاه رویان، با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی فسا از طریق فضای مجازی سمیناری با متخصصان دانشگاه علوم پزشکی ونژو (Wenzhou) چین برگزار کردند که امکان تبادل تجربیات با پزشکان چینی درگیر در همه گیری کرونا را فراهم کرد، امکان استفاده از تجربیات پزشکان چینی و پاسخ به سوالات پزشکان و متخصصان درگیر با کرونا از این طریق همچنان فراهم است.

معرفی سامانه 123 کرونا

سامانه 123 کرونا به همت اتاق فکر کارشناسی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به نیاز مراقبتی از راه دور (از طریق تماس تلفنی و وب سایت) و خودمراقبتی از طریق وب سایت برای پایش و مراقبت از افراد دارای بیماری خفیف یا موارد مشکوک یا بدون علامت کرونا در منزل ایجاد شده است.

هم چنین این سامانه برای کسانی که با موارد مثبت یا مشکوک مواجهه داشته اند و تمایل دارند مطابق راهنماهای وزارت بهداشت اقدام به قرنطینه اختکمک خود در منزل کنند نیز کاربرد دارد.

تمام متقاضیان باید ابتدا با استفاده از سامانه غربالگری و مراقبت کرونا وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir یک خودارزیابی انجام دهند. در صورت نیاز به مراجعه مطابق توصیه سامانه وزارت بهداشت حتما به مراکز درمانی معرفی شده مراجعه شود. در صورتی که مطابق راهنماهای سامانه ، نیاز خودمراقبتی در منزل وجود داشت، فرد می تواند با مراعات دستورالعمل ها و چک لیست های کنترلی سامانه 123 کرونا، راستا بهبودی خود را با سهولت و دقت بیشتری طی کند.

در این سامانه فرد می تواند پس از ثبت نام با استفاده از فرم ها و چک لیست های استاندارد مطابق با آخرین راهنماهای منتشرشده سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اقدام به تشکیل پرونده شخصی مراقبت در منزل نماید. همچنین با تکمیل روزانه و با دقت این فرم، می تواند مطمئن باشد همه کارهایی را که برای حفظ سلامت خود و خانواده اش لازم است، رعایت کرده اند.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، تمام اطلاعاتی که در این وب سایت وارد می شود، تنها در دستگاه خود فرد ثبت می شود و به هیچ ارگان یا شخص دیگری به جز پزشک مشاور وی فرستاده نخواهد شد. اگر فردی به میل خود این اطلاعات را به شخصی یا ارگانی منتقل کند، مسئولیت این انتقال جهت هرگونه استفاده ای به عهده فرد خواهد بود.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 74

به "راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا با سامانه 123" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا با سامانه 123"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید