راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در پژوهشگاه رویان

به گزارش مجله فان پی سی، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه رویان، جهادگران پژوهشگاه رویان نیز، با توجه به تراکم بالای کاری و احتیاج کشور به تشخیص به موقع مبتلایان، در جهت ایجاد آزمایشگاه تشخیص کرونا اقدام نموده اند.

راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در پژوهشگاه رویان

به دنبال فراخوان برای تأسیس چنین آزمایشگاهی، کارشناسان و متخصصانی از پژوهشگاه به صورت داوطلبانه و بی هیچ چشم داشت، گرد هم آمدند و با تلاشی جهادی و با یاری بیمارستان مسیح دانشوری و انیستیتو پاستور ایران، آزمایشگاهی را تجهیز کردند که ظرف پنج روز توانست مجوز وزارت بهداشت را برای تشخیص بیماری اخذ کند.

روشهای کاری در این آزمایشگاه به صورتی طراحی شده است که علاوه بر تشخیص ابتلای نمونه ها در کمترین زمان و با کمترین خطا، سلامت و ایمنی کارکنان نیز تأمین گردد.

این آزمایشگاه که تنها نمونه های ارسالی از مراکز درمانی را آنالیز می نماید، در حال حاضر ظرفیت تشخیص دویست نمونه در روز را داراست، اما در صورت احتیاج به هزار نمونه در روز قابل افزایش است. در کنار این فعالیت، با توجه به وجود نیروهای متخصص از گرایش های مختلف علوم زیستی که داوطلب یاری برای عبور از شرایط بحران هستند، آزمایشگاه تشخیص کرونای پژوهشگاه رویان در حال تهیه دستور العمل هایی برای اصناف و افراد مختلف است تا در شرایط شیوع اپیدمی های ویروسی با رعایت آنان بتوان خطر ابتلا را به حداقل رساند.

همچنین، پژوهشگران پژوهشگاه رویان، با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی فسا به وسیله فضای مجازی سمیناری با متخصصان دانشگاه علوم پزشکی ونژو (Wenzhou) چین برگزار کردند که امکان تبادل تجربیات با پزشکان چینی درگیر در همه گیری کرونا را فراهم کرد، امکان استفاده از تجربیات پزشکان چینی و پاسخ به سوالات پزشکان و متخصصان درگیر با کرونا از این طریق همچنان فراهم است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 67

به "راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در پژوهشگاه رویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در پژوهشگاه رویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید