رئیس مجلس پاکستان: ظرف 10 روز مسافران پاکستانی خارج از کشور را بر می گردانیم

به گزارش مجله فان پی سی، رئیس مجلس پاکستان با اشاره به سرگردان شدن مسافران پاکستانی پس از شیوع کرونا گفت: ظرف 10 روز آینده آنها را به خاک کشورمان بازخواهیم گرداند.

رئیس مجلس پاکستان: ظرف 10 روز مسافران پاکستانی خارج از کشور را بر می گردانیم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ای.آر.وای نیوز، اسد قیصر رئیس مجلس پاکستان از برنامه ریزی برای بازگرداندن پاکستانی های سرگردان در کشورهای مختلف خبر داد.

وی شرح داد: طی 10روز آینده اتباع خود که پس از سفر به دیگر کشورها با بسته شدن مرزها روبرو شده اند را بازخواهیم گرداند.

اسد قیصر گفت: ما می دانیم که مسافرین با مسائل مختلفی روبرو هستند و این وظیفه حکومت و دولت است که شرایط بازگشت آنها را به سرعت فراهم کند.

رئیس مجلس پاکستان اضافه نمود: کارگروه های ویژه ای در وزارت خارجه تشکیل شده اند که برای برنامه ریزی فرایند بازگشت این مسافرین فعالیت می کنند و به زودی پروازهای ویژه مسافرین پاکستانی را بازخواهند گرداند.

این در حالی است که مسافران پاکستانی در کشورهای مختلف از جمله چین و ایران حضور دارند و مدت ها است از دولت اسلام آباد می خواهند آنها را بازگردانند.

تعدادی از پاکستانی ها که در ووهان زندگی می کردند پس از قرنطینه شدن این شهر و قطع ارتباط آن با دیگر شهرهای جهان نتوانستند به کشورشان بازگردند.

در ایران نیز تعدادی از زائرین پاکستانی در شهرهای قم و مشهد حضور دارند که به دلیل کهولت سن امکان سفر زمینی برای آنها فراهم نیست.

زائرین پاکستانی از سفارت این کشور خواسته اند برای بازگردان آنها یک پرواز اختصاصی و ویژه برنامه ریزی کند تا بتوانند به کشورشان بازگردند.

گفتنی است تعدادی از زائرین هندی نیز در شهر قم حضور دارند که با مسئله ای مشابه روبرو هستند و مورد بی توجهی دولت هند قرار گرفته اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 123

به "رئیس مجلس پاکستان: ظرف 10 روز مسافران پاکستانی خارج از کشور را بر می گردانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس مجلس پاکستان: ظرف 10 روز مسافران پاکستانی خارج از کشور را بر می گردانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید