ده ها دیپلمات آمریکایی عربستان سعودی را ترک می نمایند

به گزارش مجله فان پی سی، یک رسانه آمریکایی گزارش داده ده ها دیپلمات آمریکا به همراه خانواده هایشان به دلیل گسترش شیوع کرونا در عربستان سعودی قصد دارند این کشور را ترک نمایند.

ده ها دیپلمات آمریکایی عربستان سعودی را ترک می نمایند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ده ها نفر از دیپلمات های آمریکا در عربستان سعودی قصد دارند طی روزهای آینده همراه با خانواده هایشان این کشور را ترک نمایند.

روزنامه وال استریت ژورنال نوشته دیپلمات های آمریکایی و خانواده هایشان با توجه به شیوع ویروس کرونا شنبه عربستان را ترک خواهند کرد.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته خروج داوطلبانه کارکنان غیرضروری سفارت آمریکا را تأیید نموده بود. منابع مطلع به وال استریت ژورنال گفته اند احتمال می رود دیپلمات های بیشتری طی هفته های آینده خاک عربستان سعودی را ترک نمایند.

عربستان سعودی در مراحل اولیه شیوع کرونا با به کار بستن تدابیر سخت گیرانه توانست تا حد زیادی جلوی گسترش این ویروس را بگیرد. با وجود این، عربستان برای احیای مالی که از کاهش بهای نفت هم ضربه خورده ماه گذشته محدودیت های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع کرونا را برداشت.

شمار موارد ابتلا به کرونا در عربستان روز آدینه به بالغ بر 200 هزار نفر رسید. این رقم دو ماه پیش حدود 90 هزار نفر بود. بیش از 1800 نفر جانشان را از دست داده اند.

در هفته های گذشته اخباری از آلوده شدن سفارت آمریکا در ریاض به این ویروس مخابره شدهاست. گفته می گردد دست کم 30 نفر از کارکنان این سفارتخانه که بیشتر آنها غیرآمریکایی هستند به این بیماری مبتلا شده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 269

به "ده ها دیپلمات آمریکایی عربستان سعودی را ترک می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده ها دیپلمات آمریکایی عربستان سعودی را ترک می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید