دستیابی به واکسن کووید 19 رقابتی جهانی

به گزارش مجله فان پی سی، در حالی که کرونا همه کشورها را فرا گرفته، شرکت ها و موسسات مختلفی در سراسر دنیا در پی یافتن واکسنی برای کووید 19 هستند. اهمیت یافتن این واکسن اما علاوه بر سودمند بودن برای مردم، منافع مالی را نیز برای نخستین سازنده آن به دنبال خواهد داشت که این رقابت دنیای را برای فراوری کنندگان حیاتی تر می نماید.

دستیابی به واکسن کووید 19 رقابتی جهانی

بحرانی که هم اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا و پیامدهای آن سراسر دنیا را فرا گرفته، تنها یک راه چاره خواهد داشت که یافتن واکسن این بیماری است.

به گزارش روزنامه دیلی میل، در حال حاضر رقبای متعددی در حال کوشش برای یافتن این واکسن هستند و نام های بزرگی از جمله گلاکسواسمیت کلاین، جانسن اند جانسن، سانوفی، ایمپریال کالج لندن و موسسه جنر دانشگاه آکسفورد در میان آنها به چشم می خورد.

دنیای بودن این رقابت نکته مثبتی است، اما نباید این را نادیده گرفت که چین نخستین کشوری بوده که برای یافتن واکسن اقداماتش را شروع نموده و شانس بالایی برای دستیابی به نخستین واکسن کووید 19 دارد.

رییس جمهور این کشور منابع گسترده ای را در اختیار این هدف قرار داده و صدها داوطلب نیز از شهر ووهان که مرکز شیوع این بیماری بود، استخدام شده اند.

علاوه بر این باید به یاد داشت که شرکت چینی سینوواک پیش از این نیز واکسن سارس را ساخته که از خانواده کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید 19 است.

حال که با پیامدهای کرونا می توان شرایط مالی ناشی از آن را با رکود مالی دهه 1930 میلادی مقایسه کرد، یافتن واکسن نه تنها راهی برای توقف این بحران بلکه زمینه ای برای جبران بسیاری از خسارت های مالی برای کشور فراوری کننده آن است. چگونگی و محل فراوری این واکسن به سازنده آن بستگی دارد و کشور فراوری کننده نه تنها جان مردم خود را نجات می دهد، بلکه از منافع مالی گسترده ای نیز بهره مند می گردد.

با وجود چنین شرایطی می توان این انتظار را داشت که این رقابت به دزدی اطلاعات و حملات سایبری نیز کشیده گردد.

در صورت پیروزی چین در این رقابت با این تناقض روبرو خواهیم شد که منشأ این هرج و مرج دنیای از آن سود ببرد و این همان چیزی است که پکن به دنبال آن است.

این رقابت اما نه تنها بر سر مرگ و زندگی بلکه برای معین قدرت دنیای نیز در جریان است و برنده آن می تواند پیروز رقابت قدرت نیز باشد و ما در نقطه عطفی ژئوپولیتیک قرار گرفته ایم که چین در آن کوشش می نماید تا شکل نظام دنیای را تغییر دهد.

چین هنوز به دنیا یک عذرخواهی و یک شرح برای مخفی نگه داشتن ابتدایی شیوع این بیماری و دلیل شیوع آن بدهکار است؛ اما این کشور زمانی را برای استفاده از هرج و مرج ناشی از آن به نفع خود هدر نداده است.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 173

به "دستیابی به واکسن کووید 19 رقابتی جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیابی به واکسن کووید 19 رقابتی جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید