خبر خوش کاخ سفید از پیشرفت در مذاکرات وین ، ایران ایده بهتری دارد

به گزارش مجله فان پی سی، سخنگوی کاخ سفید، مذاکرات وین را دارای پیشرفت دانست و گفت داشتن تعامل دیپلماتیک حتی به صورت غیرمستقیم با ایران علامت خوبی است هرچند که از ابتدا چالش ها و طولانی بودن مذاکرات را می دانستیم.

خبر خوش کاخ سفید از پیشرفت در مذاکرات وین ، ایران ایده بهتری دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، جن ساکی در نشست خبری روز آدینه خود اضافه نمود: نخست آنکه ما از ابتدا هم می دانستیم که مذاکرات برای بازگشت به برجام همراه با چالش و طولانی خواهد بود. با این حال، احساس می کنیم که علامت خوبی است که در چند هفته گذشته تعامل دیپلماتیک غیرمستقیم با ایران داشته ایم.

سخنگوی کاخ سفید افزود: بازگشت به توافق نیازمند آن است که ایران برنامه هسته ای خود را به عقب برگرداند و هر مسیری برای دستیابی به سلاح اتمی را مسدود سازد.

وی با تکرار مواضع وزارت خارجه آمریکا گفت: ما وارد شرایطی نخواهیم شد که آمریکا بیش از آنچه که لازمه برجام درباره کاهش تحریم ها است را انجام دهد و ایران کمتر این کار را بکند.

سخنگوی کاخ سفید اضافه نمود: آنچه که ما در حال مذاکره واقعی نسبت به آن هستیم، بازگشت متقابل به پایبندی به برجام است. ما آماده برداشتن تحریم هایی بوده ایم که برای پایبندی به برجام لازم است، تنها اگر ایران هم آماده باشد که برنامه هسته ای خود را به شرایط برجام بازگرداند.

ساکی تاکید نمود: این دیدگاه ما است که راب اقتصادی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم به طور محکم این رویکرد را در برداشتن گام های دو طرف در نظر خواهد داشت. این سخن آخر ما در این زمینه است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 815

به "خبر خوش کاخ سفید از پیشرفت در مذاکرات وین ، ایران ایده بهتری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش کاخ سفید از پیشرفت در مذاکرات وین ، ایران ایده بهتری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید