خبرنگاران میزان خرید تضمینی گندم در خلخال و کوثر افزایش یافت

به گزارش مجله فان پی سی، اردبیل - خبرنگاران - رییس اداره تعاون روستایی خلخال گفت: میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خلخال و کوثر امسال 2 برابر بیشتر از سال گذشته بوده است.

خبرنگاران میزان خرید تضمینی گندم در خلخال و کوثر افزایش یافت

احمد عزیزی روز چهارشنبه به خبرنگاران اضافه کرد: امسال چهار هزار و 73 تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان در خلخال و کوثر خریداری و به سیلوها و انبارها انتقال یافت.

وی اظهارداشت: از این میزان 2 هزار و 626 کیلوگرم گندم در 4 مرکز خرید تعاونی روستایی خلخال و 2 مرکز خرید روستای پروچ از توابع بخش مرکزی خلخال و هشجین مرکز بخش خورش رستم این شهرستان خریداری شد که 2.5 برابر افزایش یافته است.

او اضافه کرد: یک هزار و 407 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان کوثر نیز در 2 مرکز خرید اتحادیه تعاونی کوثر و نیز مرکز خرید سنگ آباد این شهرستان خریداری شده در مقایسه با میزان سال گذشته تفاوتی نکرده است.

عزیزی با بیان اینکه از عوامل افزایش سطح خرید مازاد بر نیاز کشاورزان خلخال درامسال افزایش قیمت گندم است، گفت: امسال افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان به 25 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم گندم زمینه استقبال کشاورزان از فروش تولید به دولت را فراهم کرد.

در سال زراعی جاری بیش از 9 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خلخال به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته بود و با توجه به متوسط عملکرد هزار و 500 کیلوگرمی گندم آبی و 900 کیلوگرمی گندم دیم در هر هکتار بیش از 10 هزار تن گندم از مزارع زیر کشت این محصول برداشت شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 425

به "خبرنگاران میزان خرید تضمینی گندم در خلخال و کوثر افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران میزان خرید تضمینی گندم در خلخال و کوثر افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید