خبرنگاران طرح فاصله گذاری اجتماعی به کنترل بیشتر بیماری کرونا یاری کرد

به گزارش مجله فان پی سی، زنجان - خبرنگاران - جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در امور اجتماعی گفت: تا به امروز طرح فاصله گذاری اجتماعی تاثیر بسزایی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داشته و تداوم اجرای آن به همراه اقدامات دیگر در کنترل این بیماری یاری خواهد نمود.

خبرنگاران طرح فاصله گذاری اجتماعی به کنترل بیشتر بیماری کرونا یاری کرد

دکتر مقتدا شعوری شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا در جامعه اجرای این طرح احتیاج اساسی بود و در این میان مسؤولیت پذیری عموم مردم در روز طبیعت مبنی بر ماندن در خانه و قطع زنجیره بیماری نیز اقدامی موثر به شمار می رود.

وی افزود: برای کنترل این بیماری به دلیل اپیدمی که ایجاد نموده، بیش از گذشته باید فاصله های اجتماعی را رعایت کرد و در این خصوص همراهی مردم برای مهار بیماری باید تداوم داشته باشد.

این مسؤول ادامه داد: خوشبختانه مردم این استان نیز در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی همراهی بسیار خوبی داشتند و 13 فروردین سال جاری یکی از روزهای شاخص در این خصوص محسوب می گردد که اجرای این مهم از سوی تک تک مردم شهرها و روستاها کاملا ملموس بود.

شعوری با اشاره به یاری مردم و خیران در یاری برای تهیه اقلام مورد احتیاج پیشگیرانه کرونا نیز افزود: این اقدامات به دانشگاه یاری کرد تا بتواند لوازم مورد احتیاج را با توجه به شرایط کنونی و در راستای ارائه خدمات فراهم کند.

وی گفت: در زمان حاضر به دلیل شرایط خاص اقلام تحویل داده شده از سوی مردم و خیران قیمت های متفاوت داشته و بر این اساس نمی توان رزش ریالی یاریها را اعلام نمود.

این مسؤول ادامه داد: هرچند عموم مردم برای تامین اقلام مورد احتیاج بیمارستان ها مشارکت و همکاری خوبی داشتند اما با توجه به احتیاج بیشتر مراکز، این شرایط باید تداوم بیشتری داشته باشد.

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در امور اجتماعی ادامه داد: همراهی مردم لازمه ادامه راه برای انجام هر طرح و برنامه ای است و در این راستا باید ضمن شناخت حقوق خود و دیگران، سلامت عموم افراد جامعه را حفظ کرد.

وی افزود: مردم همیشه در شرایط و موقعیت های سرنوست ساز کشور حضوری پرشور و فعالانه داشته اند و در زمان حاضر نیز با شیوع بیماری کرونا این مهم نمود بیشتری داشت و می توان گفت یک الگو موفقی محسوب می گردد.

شعوری اعلام نمود: شیوع بیماری کرونا در زنجان نسبت به استان های دیگر با تاخیر شروع و همین موضوع موجب شد تا اقدامات اساسی برای تجهیز بیمارستان ها و درمان بیماران به نحو مناسبی انجام گیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 98

به "خبرنگاران طرح فاصله گذاری اجتماعی به کنترل بیشتر بیماری کرونا یاری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح فاصله گذاری اجتماعی به کنترل بیشتر بیماری کرونا یاری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید