خبرنگاران زنجیره تامین آسان، فزونی واکسن کرونای چینی بر واکسن های آمریکایی

به گزارش مجله فان پی سی، تهران - خبرنگاران - گزارش ها حاکی است فناوری های سنتی به کار گرفته شده در فراوری واکسن های کرونا در چین، امکان فراوری این واکسن ها را در کوتاه مدت فراهم می نماید و همین مساله باعث رجحان زنجیره تامین واکسن های چینی در برابر واکسن های آمریکایی شده است.

خبرنگاران زنجیره تامین آسان، فزونی واکسن کرونای چینی بر واکسن های آمریکایی

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، ساوت چاینا روز دوشنبه گزارش کرد: چین این امتیاز را دارد که در یک بازه زمانی کوتاه مدت، به فراوری انبوه واکسن های کووید-19 بپردازد و علت آن نیز فناوری های سنتی به کار گرفته شده در فرایند فراوری واکسن های چینی است؛ این در حالی است که واکسن های کرونای فراوریی سایر کشورها بعد از حل مسائل موجود در زنجیره تامین تازه به پای واکسن های چین می رسند.

بر اساس این گزارش، همزمان با اینکه واکسن های کرونای بیشتری به خط انتها تصویب قانونی نزدیک می شوند، چالش بعدی، فراوری و تحویل سریع صدها میلیون دوز از این واکسن ها است.

کارشناسان می گویند از آنجایی که واکسن های غیرفعال کننده کرونای چین بر اساس فناوری های پایه ریزی شده فراوری می شوند، مادامی که تاسیسات فراوریی این واکسن ها برقرار باشد، مواد خام مورد احتیاج برای فراوری آنها چالشی در جهت فراوری انبوه این واکسن ها ایجاد نمی کند.

برعکس این ماجرا این است که واکسن های ام آر ان ای (mRNA) فراوریی شرکت آمریکایی فایزر و واکسن مودرنا فراوریی توسط شرکت بیو ان تک آلمان با محدودیت اولیه در تامین مواد خام روبرو هستند .

این شرکت های آمریکایی و آلمانی فراوری کننده واکسن کرونا مجبور شده اند پیش بینی های قبلی فراوریی خود را تغییر دهند و پیش بینی خود از فراوریات واکسن کرونا را از 100 میلیون دوز در امسال به 50 میلیون دوز برسانند این در حالی است که واکسیناسیون انبوه توسط این واکسن ها در آمریکا و انگلیس شروع شده است.

یکی از سخنگویان شرکت آمریکایی فایزر، علت کاهش میزان فراوریات واکسن کرونا را مسائل پیش آمده در زنجیره تامین مواد خام مورد احتیاج آن عنوان نموده است، مسائلی که باعث می گردد گسترش ظرفیت فراوری این واکسن بیش از حد انتظار طول بکشد.

جین دونگ یان متخصص ویروس شناس دانشگاه هنگ کنگ می گوید که چین مدت های طولانی است که در زنجیره تامین واکسن های کرونا، خودکفا و بی احتیاج شده است و هیچ مسئله ای در این زمینه ندارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 562

به "خبرنگاران زنجیره تامین آسان، فزونی واکسن کرونای چینی بر واکسن های آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زنجیره تامین آسان، فزونی واکسن کرونای چینی بر واکسن های آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید