خبرنگاران راه دسترسی روستای مازله مهاباد بازگشایی شد

به گزارش مجله فان پی سی، مهاباد- خبرنگاران- رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای مهاباد گفت: با تلاش عوامل راهداری راه دسترسی روستای مازله این شهرستان که به دلیل سیلاب تخریب و مسدود شده بود، بازگشایی شد.

خبرنگاران راه دسترسی روستای مازله مهاباد بازگشایی شد

محسن خادمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: راه دسترسی این روستا به طول 1.5 کیلومتر به خاطر بارش تگرگ و باران شدید روز گذشته مسدود شده بود که تیم های راهداری اضطراری این شهرستان با استفاده از ادوات راهداری شامل 2 دستگاه لودر و گریدر جهت را بازگشایی کردند.

وی افزود: با بازگشایی جهت شوسه این روستای 30 خانواری امکان تردد خودروهای سبک و سنگین به داخل روستا مهیا و این امر با قدردانی فراوان اهالی این روستا از عوامل راهداری مهاباد همراه شد.

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای مهاباد با اشاره به شروع طرح راهداری زمستانی از 15 آذر امسال در این شهرستان افزود: هم اکنون در حال انباشت 6 هزار تُن نمک و ماسه در راهدارخانه ها و تعمیر و تجهیز اداوات راهداری هستیم.

وی افزود: این مقدار نمک و ماسه علاوه بر راهدارخانه مرکزی، در سه راهدارخانه ثابت در روستاهای کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی (گردنه زمزیران) در جهت مهاباد - سردشت و قره بلاغ (جهت مهاباد - بوکان) ذخیره سازی می شود.

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای مهاباد گفت: امسال برای تسریع در عملیات راهداری و برف روبی محورهای روستایی، 2 راهداری سیار در گردنه آفان و گردنه شیخان این شهرستان نیز فعال خواهد شد.

وی گفت: برای اجرای طرح زمستانی امسال 60 مامور راهداری و 21 دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین راهداری در راهدارخانه های ثابت و سیار این شهرستان مستقر خواهند شد.

خادمی با اشاره به اینکه هم اکنون 57 درصد راه های روستایی مهاباد آسفالت است گفت: این شهرستان با196 روستا در مجموع دارای 601 کیلومتر راه روستایی است که از این مقدار راه 110 روستا به طول 340 کیلومتر آسفالت است.

وی افزود: راه دسترسی به 86 روستای این شهرستان به طول 261 کیلومتر نیز شوسه است و مهاباد از این لحاظ در بین شهرستان های همجوار از جمله نقده، پیرانشهر و اشنویه دارای بیشترین راه روستایی شوسه و خاکی است.

روستای مازله در بخش خلیفان و در 25 کیلومتر غرب مهاباد و در جهت مهاباد- سردشت واقع شده است.

مهاباد دارای بیش از 840 کیلومتر راه شامل 230 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 610 کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 485

به "خبرنگاران راه دسترسی روستای مازله مهاباد بازگشایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران راه دسترسی روستای مازله مهاباد بازگشایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید