خبرنگاران تندبادی با سرعت 108 کیلومتر بر ساعت اشنویه را درنوردید

به گزارش مجله فان پی سی، مهاباد- خبرنگاران- رییس اداره هواشناسی اشنویه گفت: تندبادی با سرعت 108 کیلومتر بر ساعت شهرستان مرزی اشنویه را درنوردید و مشکلاتی را برای مردم این شهرستان به وجود آورد.

خبرنگاران تندبادی با سرعت 108 کیلومتر بر ساعت اشنویه را درنوردید

صالح راوندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: وزش باد که از روز گذشته در این شهرستان آغاز شده، تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: بروز تندباد در این شهرستان موجب شکسته شدن شاخه های درختان شده و رفت و آمد مردم در سطح گذرگاه ها و معابر را با مشکلاتی روبرو کرده است.

رییس اداره هواشناسی اشنویه بیان نمود: نخستین بارش بهاری امسال در سال نو از روز سه شنبه هفته جاری در استان آغاز می شود و روز سه شنبه و چهارشنبه بارش باران همراه با وزش باد با سرعت 70 تا 80 کیلومتر برساعت پدیده قابل پیش بینی برای استان است.

وی بیان نمود: به علت احتمال وزش باد شدید و بارش های متناوب لازم است تا شهروندان از تردد در جاده های کوهستانی بپرهیزند و در کنار رودخانه ها نیز اتراق نکنند.

راوندی با اشاره به هشدار های هواشناسی استان در زمینه وزش باد بیان نمود: شکسته شدن درختان آسیب پذیر، احتمال خسارت به پوشش گلخانه ها و سقوط اجسام از ارتفاعات طی روزهای خاتمه هفته جاری پیش بینی می شود و لازم است تا تدابیر لازم در این زمینه بکار گرفته شود.

وی گفت: لازم است تا افراد نسبت به سرکشی و اطمینان از استحکام سازه و پوشش گلخانه ها، سقف های موقت و تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر، عدم استقرار در مجاورت ساختمان های در حال ساخت، خودداری از محلول پاشی و سمپاشی باغات و سایر اقدامات پیشگیرانه اقدام کنند.

به گزارش خبرنگاران، در شهرستان مرزی اشنویه هم اکنون یک ایستگاه هواشناسی در شهر و 2 ایستگاه باران سنجی نیز در روستاهای سنگر و بخش نالوس این شهرستان در حال فعالیت است.

اشنویه در جنوب آذربایجان غربی و در یک منطقه سردسیر و کوهستانی هم مرز با کشورعراق و ترکیه واقع شده است.

آذربایجان غربی استانی با بارش سالانه 400 میلیمتر بارندگی است که بارشهای زمستانه و بهاره نقش مهمی در ذخایر آبی استان ایفا می کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 712

به "خبرنگاران تندبادی با سرعت 108 کیلومتر بر ساعت اشنویه را درنوردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تندبادی با سرعت 108 کیلومتر بر ساعت اشنویه را درنوردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید