خبرنگاران انصارالله: آمریکایی بودن کرونا دور از انتظار نیست

به گزارش مجله فان پی سی، تهران-خبرنگاران-محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله و رییس هیأت مذاکره کننده این گروه در مذاکرات صلح استکهلم سه شنبه شب گفت، بعید نمی داند، ویروس کرونا صنعت آمریکایی باشد که اینک از کنترلش خارج شده و بخشی از آن دامن خود ایالات متحده را گرفته است.

خبرنگاران انصارالله: آمریکایی بودن کرونا دور از انتظار نیست

عبدالسلام در صفحه رسمی اش در توئیتر نوشت: این فرضیه که کرونا ساخته دست آمریکایی هاست، درحال بررسی است.

وی افزود: آنچه هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است،ویروس تجاوزگری به یمن و محاصره این کشور است که با نظارت مستقیم آمریکا و تصمیم سیاستمداران کاخ سفید وارد ششمین سال خود شده است.

عبدالسلام درپایان گفت: تصمیم مردم یمن در جنگ در برابر متجاوزان، تسلیم نشدن و ادامه دفاع از کشور است.

پیش از این دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن روز دوشنبه از طرف های درگیر در یمن خواست که برای مقابله با ویروس کرونای جدید موسوم به کووید-19 به درخواست آنتونیوگوترش دبیرکل این سازمان برای برقراری آتش بس عمل کنند.

این دفتر در حساب رسمی اش در توئیتر نوشته بود: پنج سال جنگ در یمن بدترین بحران انسانی را در دنیا رقم زده است، به همین خاطر ضرورت دارد تا در مقابله با ویروس کووید-19 تمام طرف ها درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد برای توقف درگیری را در تمام مناطق دنیا [از جمله یمن] عمل کنند.

در همین ارتباط، کمیساریای پناهجویان سازمان ملل متحد نیز در اطلاعیه ای اظهار داشت که بیش از یک سوم مردم یمن نیازمند آب تمیز هستند بویژه کسانی که ساکن پناهگاه ها هستند و ساعت ها برای دسترسی به آب، زمان صرف می کنند.

عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن نیز شنبه شب کشورهای استعمارگر از جمله آمریکا، را مسؤول انتشار ویروس کرونای جدید در دنیا دانسته بود.

پیش از وی نیز، روسیه و چین نسبت به انتشار آزمایشگاه های بیولوژیک آمریکا در منطقه هشدار داده بودند.

روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین شنبه هفته جاری در مطلبی نوشت: ابهام زیادی در مورد فعالیت آزمایشگاه میکروبی ارتش آمریکا در ارتباط با شیوع ویروس کرونا وجود دارد و همین موجب شده است تا مردم خواستار شفاف سازی فعالیت این آزمایشگاه شوند.

جایو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین چندی قبل در تویتی احتمال داده بود که کرونا از طریق ارتش آمریکا به شهر ووهان کانون شیوع کرونای جدید سرایت کرده باشد.

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه نیز پیشتر اعلام کرده بود که پنتاگون در حال ساخت و احداث آزمایشگاه های بیولوژیکی در سراسر دنیا است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 77

به "خبرنگاران انصارالله: آمریکایی بودن کرونا دور از انتظار نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انصارالله: آمریکایی بودن کرونا دور از انتظار نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید