جزئیات ملاقات ظریف و نخست وزیر ارمنستان در ایروان

به گزارش مجله فان پی سی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در ایروان با نخست وزیر ارمنستان ملاقات و در مورد آخرین تحولات منطقه پس از خاتمه درگیری های اخیر در قره باغ با وی بحث و گفتگو کرد.

جزئیات ملاقات ظریف و نخست وزیر ارمنستان در ایروان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز چهارشنبه در ملاقات با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، با تشریح آخرین شرایط روابط دوجانبه و همچنین تحولات منطقه خصوصاً در دوره پس از درگیری های اخیر در قره باغ، دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را تبیین کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ظریف با اشاره به حوزه های فرصت در روابط دو جانبه و چند جانبه، به نگرانی های مشترک در منطقه پرداخت و خواست جمهوری اسلامی ایران برای یک آینده برخوردار از همکاری و صلح در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه همچنین مواضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر رعایت حقوق بین الملل، حفاظت از مردم، رعایت حقوق اقلیت ها، حفظ تمامیت ارضی و عدم توسل به زور در بحران قره باغ را مورد تبیین قرار داد.

نخست وزیر ارمنستان نیز در این ملاقات اشتراکات دو کشور در زمینه های صلح، امنیت و توسعه را مورد اشاره قرار داد و مبنای روابط دو کشور را بر پایه بنیان های دوستی در قرون متمادی ذکر کرد.

در این ملاقات همچنین بطور مبسوط در مورد موضوعات مربوط به همکاری های مشترک در حوزه تجارت، برق، گاز، همکاری های ترانزیتی، ساخت راه های مواصلاتی و راه آهن مصاحبه و گفتگو شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 573

به "جزئیات ملاقات ظریف و نخست وزیر ارمنستان در ایروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات ملاقات ظریف و نخست وزیر ارمنستان در ایروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید