توزیع 15 هزار اصله نهال رایگان در صومعه سرا

به گزارش مجله فان پی سی، خبرنگاران/گیلان رئیس منابع طبیعی صومعه سرا با بیان اینکه از فردا 15 هزار اصله نهال رایگان بین مردم این شهرستان توزیع می گردد، گفت: برای جلوگیری از تجمع مردم و حفظ سلامت از خطر کرونا، نهال ها در سه بخش شهرستان توزیع می گردد.

توزیع 15 هزار اصله نهال رایگان در صومعه سرا

فرزین دلسوز در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه شعار هفته درختکاری سال جاری نهال کاری همگانی برای ایرانی سرسبز است، اظهار کرد: در هفته درختکاری 15 هزار اصله نهال در شهرستان صومعه سرا توزیع می گردد.

وی اضافه نمود: این تعداد نهال طی دو مرحله از سوی شهرداری ها و بخشداری ها در سه شهر صومعه سرا، تولم شهر و گوراب زرمیخ و سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک شهرستان صومعه سرا توزیع می گردد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری صومعه سرا نهال های توزیع شده را از گونه های صنوبر، پهن برگان جنگلی(بومی) همچون ون و افرا، سوزنی برگان مثل سرو خمره ای و سرو نقره ای و تاکسیدیوم دانست و گفت: مردم می توانند از فردا، 19 اسفندماه لغایت 22 اسفندماه این نهال ها را رایگان دریافت نمایند.

دلسوز توضیح داد: سال جاری در راستای حفظ سلامت مردم، مقابله با شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از تجمعات توزیع نهال از حالت متمرکز خارج شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان صومعه سرا رتبه نخست فراوری صنوبر در سطح استان گیلان را داراست، متذکر شد: هم اکنون 10 هزار و 400 هکتار از اراضی این شهرستان به صنوبرکاری اختصاص دارد که توسعه این وسعت از مهم ترین برنامه های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری صومعه سراست.

رئیس منابع طبیعی صومعه سرا توصیه هر ساله رهبر معظم انقلاب در راستای صیانت از منابع طبیعی را نصب العین همه دست اندرکاران منابع طبیعی و آبخیزداری برشمرد و اعلام کرد: به منظور ارج نهادن به هفته منابع طبیعی، پاسداری از فضای سبز و ترویج امر حسنه درختکاری عمده فعالیت های اداره منابع طبیعی صومعه سرا بر تقویت و ارتقای آگاهی و حساسیت مردم نسبت به این مقوله تمرکز دارد.

وی توسعه درختکاری و ترویج فرهنگ منابع طبیعی را یک امر حیاتی در حفاظت از طبیعت و محیط زیست دانست و یادآور شد: فراوری اکسیژن خالص برای نفس کشیدن انسان ها، کاهش اثرات گازهای گلخانه ای، جلوگیری از فرسایش خاک و آلودگی آب، فراهم کردن زیستگاه پرندگان و حیوانات، کاهش آلودگی صوتی و جلوگیری از افزایش دمای شهرها از جمله مهمترین فواید درختان بر روی زمین است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 34

به "توزیع 15 هزار اصله نهال رایگان در صومعه سرا" امتیاز دهید

1 کاربر به "توزیع 15 هزار اصله نهال رایگان در صومعه سرا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع 15 هزار اصله نهال رایگان در صومعه سرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید