تهیه واکسن از کشور دشمن غیر عاقلانه است

به گزارش مجله فان پی سی، به گزارش خبرنگاران به نقل از انجمن اسلامی دانشجویان 1348 دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وبیناری با حضور دکتر حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه بقیه الله و رئیس سابق سازمان خون پیرامون موضوع دوگانه تحریم دارویی و تقدیم واکسن برگزار گردید.

تهیه واکسن از کشور دشمن غیر عاقلانه است

ابوالقاسمی گفت: ما واکسن را از هرجایی که بخواهیم می توانیم تهیه کنیم و قطعاً نگاه ما نمی تواند یک نگاه صرفاً فنی باشد که ببینیم این بهتر است یا این ارزان تر است. ما باید مجموعه ای از معادلات سیاسی و رفتارهای کشورهای متخاصم و صلاح ملت خودمان را در نظر بگیریم که این واکسن را خریداری کنیم و یا بسازیم.

وی ادامه داد: این اختیاری است که کشور ما دارد و اگر در این زمینه انتقاداتی هست آن شخص یا آگاهی ندارد یا واقعاً سابقه کشور ما در گذشته را نمی داند.

ابوالقاسمی با تشبیه تحریم ایران در سال های اول و دوم جنگ به دوران شعب ابی طالب اعلام کرد: هرگاه چیزی را خودمان می توانستیم تهیه کنیم آنگاه می گفتند ما برایتان تهیه می کنیم.

وی با ذکر مثالی از زمانی که در سازمان انتقال خون فعالیت می کرد اضافه کرد: بنده به خاطر دارم یک وقتی می خواستیم دستگاهی که به پلاکت پرتو می دهد و فرآورده های خونی را برای استفاده آماده می کرد را تهیه کنیم، وقتی برای تهیه به غرفه کانادایی ها رفتیم، مرا بیرون کردند و گفتند ما به شما هیچی نمی فروشیم.

وی ادامه داد: من بعدها با آلمان ها وارد مذاکره شدم و وقتی دستگاه را از آلمان ها خریداری کردم صاحب آن شرکت (کانادایی) آمد و به التماس خواست که از آنها خرید کنیم، یعنی ما هرجا به سمت خودکفایی یا خرید از رقیب رفتیم آنتن هایشان به کار افتاد و برای مثال می گفتند به شما ارزان می دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ادامه داد: مثل همین قضیه فایزر که گفتند، 160 هزار به شما واکسن می دهیم چون دیده بودند دست کشور ما در خرید از کشورهای دیگر و یا ساخت واکسن باز است. هدف دوم آنها هم این بود که جرمی که آمریکایی ها در این چندسال به ما روا داشته اند را کمی شستشو دهند.

وی با بیان اینکه جنایت تحریم دارویی ما در سال های گذشته با استفاده از تحریم کانال های پولی ما است اضافه کرد: یعنی می گویند که تحریم دارویی نیستیم ولی چون از پولمان نمی توانیم استفاده کنیم انگار تحریم دارویی هستیم. با این تفاسیر آیا درست است که ما بحث صرفاً فنی بکنیم که چه واکسنی خوب است و چه واکسنی بد است؟

ابوالقاسمی اضافه کرد: ما باید اول معین کنیم که چه کشوری با ما جفا نموده که در رابطه های تجاری و دارویی و غذایی باید این موارد را لحاظ کنیم.

وی ادامه داد: ما باید با کشوری معامله کنیم که به ما جفا ننموده باشند. الان واکسن های زیادی در دسترس داریم. وقتی به 90 منبع برای تأمین واکسن دسترسی داریم آیا عاقلانه است که از کشوری تهیه کنیم که با ما دشمنی می نماید؟

ابوالقاسمی اضافه کرد: دشمنی آمریکا این گونه نیست که با دولت ایران یا نظام ایران باشد، دقیقاً هدفگیری شأن مردم ایران است. در این تردیدی نیست دیگر مظلوم تر از بچه سرطانی داریم؟ شما بروید از دوستان محک و انجمن خون و سرطان بپرسید. هر وقت ما دارویی می خواستیم که مربوط به اینها بود کمبود پیش آمد. تا بالاخره از هند و منابع دیگر تهیه کردیم.

وی ادامه داد: اروپایی ها نمی گذارند ما دارو وارد کنیم و به تمام افکار عمومی جهان دارند دروغ می گویند. می گویند دارو را تحریم نکردیم ولی صد درصد تحریم نموده اند و فقط اعلام نمی نمایند. اینکه پول های ایران بلوکه می گردد و اجازه خرید دارو با این پول ها داده نمی گردد دلیلی بر این است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 622

به "تهیه واکسن از کشور دشمن غیر عاقلانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه واکسن از کشور دشمن غیر عاقلانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید