ترامپ ادعا کرد آمار کرونا در چین و هند بیشتر از آمریکاست

به گزارش مجله فان پی سی، ادعای اخیر دونالد ترامپ رییس جمهوری مبنی براینکه در صورتی که هند و چین آزمایش کرونای خود را افزایش دهند، آن ها آمار بسیار بالاتری از آمریکا در زمینه ابتلا به این بیماری خواهند داشت، در رسانه های هند بازتاب گسترده ای داشت.

ترامپ ادعا کرد آمار کرونا در چین و هند بیشتر از آمریکاست

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش روز شنبه رسانه های مختلف هند؛ ترامپ در اظهارات خود در شرکت محصولات پزشکی پوریتان مدعی شد که آمریکا تا به امروز 20 میلیون تست کرونا انجام داده است.

نشریه تایمز او ایندیا با انعکاس اظهارات ترامپ به نقل از وی نوشت: در مقایسه با آمریکا، آلمان تا به امروز 4 میلیون تست کرونا انجام داده و آزمایش های کره جنوبی نیز به عدد 3 میلیون رسیده است.

با توجه به مرکز منابع ویروس کرونای جان هاپکینز، آمریکا تا به امروز بیش از یک میلیون و 900 هزار مورد ابتلا به کرونا را به ثبت رسانده و تلفات این بیماری در آمریکا به 109 هزار نفر رسیده است.

در همین حال آمار ابتلا به کرونا در هند 236 هزار و 184 مورد و در چین 84 هزار و 177 مورد اعلام شده است. وزارت بهداشت هند بیان کرد این کشور تا به امروز 4 میلیون تست کرونا در سراسر هند انجام داده است.

رییس جمهوری آمریکا اضافه کرد: آمار ابتلا به کرونا در آمریکا بیشتر است زیرا ما آزمایش بیشتری انجام می دهیم. اگر ما در هند و چین تست کرونا را افزایش دهیم، آمار کرونا در این کشورها از آمریکا فراتر خواهد رفت.

ترامپ که از سوی احزاب مختلف سیاسی آمریکا به دلیل سو مدیریت بحران کرونا مورد انتقاد شدید قرار گرفته است، در موارد مختلف آمار اعلام شده کرونا در سایر کشورها را غیر واقعی دانسته است.

وی در چندین مورد اعلام نموده چین از اعلام واقعی آمار کرونا خودداری می نماید و کسی آمار رسمی این بیماری در چین را باور نمی نماید.

اگرچه چین در چند روز گذشته، تعداد بسیاری کمی از ابتلا به ویروس کرونا را اعلام نموده است، اما هند روزانه بالای 8 هزار مورد به کرونا و همچنین آمریکا حدود 20 هزار مورد ابتلا به این ویروس را گزارش نموده اند.

هند اکنون در رده ششم دنیا از نظر تعداد ابتلا به کرونا واقع شده است و آمریکا در رده نخست است. چین در صندلی هجدهم واقع شده است. بیماری جدید کرونا با نام کووید19 از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.

علایم این ویروس 80 درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی سارس بوده و به وسیله سرفه و عطسه به دیگران سرایت می نماید. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می گردد، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد گردد. واکسنی برای این ویروس تا به امروز وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است. ،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 238

به "ترامپ ادعا کرد آمار کرونا در چین و هند بیشتر از آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ ادعا کرد آمار کرونا در چین و هند بیشتر از آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید