تبدیل زباله ها به کمپوست در خانه

به گزارش مجله فان پی سی، آیا می دانید با تفکیک ، بازیافت و کمپوست ، یک خانواده 4 نفره می تواند هر ساله ضایعات خود را از 1000 کیلوگرم به کمتر از 100 کیلوگرم کاهش دهد. از سوی دیگر ، وزارت شهری سوچ بهارات به تازگی نشان داده است که هند فقط 30 درصد از زباله های خود را بازیافت می نماید.

تبدیل زباله ها به کمپوست در خانه

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران ،برخلاف تصور عمومی ، شما می توانید در داخل خانه خود ، با یادگیری هنر کمپوست ، یک جنگجوی سواچ باشید. کمپوست راهی آسان برای بازیافت است که شامل تجزیه زباله های روزمره آشپزخانه در خاک غنی معروف به کمپوست است. در اینجا پنج مرحله ساده برای آغاز تبدیل زباله به باغ وجود دارد.

کمپوست، پسماندهای آلی تجزیه شده و نسبتا پایدار حاصل از فرآیند پوسش است. پوسش یا کمپوست کردن، عمل پوساندن و تجزیه بقایای گیاهی، حیوانی یا زباله های شهری، همچنین لجن فاضلاب است که تحت شرایط خاص و روش های گوناگون انجام می گیرد. این عمل شاید کهن ترین روش بازیافت باشد. مواد آلی موجود در توده مصرفی برای کمپوست از ضایعات کشاورزی، مواد خوراکی و زباله هایی است که از راه تجزیه هوازی و بی هوازی به خاک سیاه و سفید غنی تبدیل می شوند که به عنوان کود در کشاورزی مصرف می گردد. فرآیند کمپوست بسیار ساده است و به دست افراد با تجربه در خانه های خود، کشاورزان در زمین هایشان و به شکل صنعتی نیز انجام می گردد. کمپوست حاصل فعالیت بیولوژیکی میکروارگانیسم هایی است که توانایی شکستن مولکول های درشت مواد آلی را دارند.

مرحله 1

محل کمپوست خود را معین کنید: کمپوست می تواند در مکان های مختلف از آشپزخانه ، بالکن ، تراس یا سقف ، رومیزی یا سینک ظرفشویی انجام گردد. در حالی که بهترین مکان برای آغاز کمپوست در فضای باز است ، حتی می توانید فرآیند کمپوست در داخل خانه خود را آغاز کنید.

مرحله 2

مواد زائد خود را جدا کنید: مواد زائد خوراکی آشپزخانه خود را مانند پوست سبزیجات ، پوست میوه ، مقدار کمی مواد غذایی پخته شده و غیره در یک ظرف جدا کنید. ظرف دیگری را با زباله های خشک مانند برگ های خشک ، خاک اره ، تکه های روزنامه ، مواد بسته بندی و غیره پر کنید تا هر دو ظرف را ببندید تا از نفوذ اشکالات ، مگس ها و کرم ها جلوگیری کنید.

مرحله 3

سطل آشغال سازی خود را بسازید: ظرفی را انتخاب کنید - این می تواند از سطل گرفته تا سطل آشغال معمولی یا گلدان باغ باشد. حدود 4-5 سوراخ دور ظرف را در سطوح مختلف سوراخ کنید تا هوا به راحتی وارد گردد. برای جلوگیری از نشت ، روزنامه یا سینی زیر ظرف خود قرار دهید. کف ظرف را با خاک بچینید.

مرحله 4

آغاز فرآیند کمپوست سازی: برای حفظ تعادل زباله های خشک و زباله های مرطوب ، مواد زائد مواد غذایی و مواد زائد مرطوب را در سطوح متناوب درون سطل اضافه کنید. به عنوان مثال اگر یک فنجان مواد زائد غذایی مانند سبزیجات یا میوه اضافه می کنید ، یک فنجان مواد زائد خشک مانند برگ های خشک ، خاک اره ، ضایعات روزنامه نیز اضافه کنید. نباید فراموش کنید که هر هفته یک بار خاک اضافه کنید. برای بستن فرآیند ، می توانید خاک نیمه کمپوست شده را به کمپوست خود اضافه کنید.

مرحله 5

بایدها و نبایدها: هنگام بو دریافت کمپوست به دلیل عدم تعادل مواد زائد در سطل ، اجزای روزنامه ها را افزایش دهید یا سوراخ های اضافی اضافه کنید. اگر کمپوست خیلی خشک شد مقداری هدر را بپاشید. بعد از هر چند روز ، از یک چنگک بهره ببرید تا انبوه زباله ها یک چرخش سریع داشته باشند. این امر هوادهی کافی را فراهم می نماید تا زباله ها با موفقیت تجزیه شوند. پس از آماده شدن کمپوست در مدت زمان 2-3 ماه در مناطق باغی یا گیاهان گلدان ، پس از آماده شدن کود کمپوست زباله خشک و قهوه ای تیره ، آغاز به استفاده از آن کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 543

به "تبدیل زباله ها به کمپوست در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل زباله ها به کمپوست در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید