تاکید استاندار خراسان جنوبی بر توانمندسازی شهرداری ها با بهره گیری از تمام ظرفیت ها

به گزارش مجله فان پی سی، خبرنگاران/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: آمادگی داریم در بخش مالی شهرداری ها یاری کنیم و این آمادگی حتی در واگذاری معادن به شهرداری ها برای توانمندسازی آن ها وجود دارد.

تاکید استاندار خراسان جنوبی بر توانمندسازی شهرداری ها با بهره گیری از تمام ظرفیت ها

محمدصادق معتمدیان، امروز چهارشنبه 28 خرداد در نشست کاری شهرداران و روسای شورای اسلامی شهرها و شهرستان های خراسان جنوبی که با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در فردوس برگزار گردید، اظهار کرد: خراسان جنوبی استانی تازه تأسیس با 30 شهر بوده و از لحاظ جمعیتی بیست و هشتمین استان کشور است.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: با همه محدودیت ها در حوزه مدیریت شهری اعم از نیروی انسانی، اعتبارات و تجهیزات، انگیزه موجود و کوشش های شبانه روزی باعث خدمات قابل توجه در سراسر استان شده است.

استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: به دلیل عدم درآمد شهرداری ها و از طرفی ضعیف بودن یا نبودن شهرک های صنعتی و درآمد حاصل از 2 درصد و عوارضی که باید مردم پرداخت نمایند، در صندلی سی و یکم درآمد مردمی هستیم که تعداد زیادی زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند.

معتمدیان با بیان اینکه به دلیل بافت های تازه تاسیس علی رغم همه کوشش ها عقب افتادگی هایی در زمینه ساختار شهری داریم، توضیح داد: آمادگی داریم در بخش مالی شهرداری ها یاری کنیم و این آمادگی حتی در واگذاری معادن به شهرداری ها برای توانمندسازی آن ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری ها باید توانمندسازی شوند، اظهار کرد: متاسفانه شهرداری ها از نظر امکانات و تجهیزات در شرایط مناسبی نیستند که امیدواریم تا خاتمه دولت بتوانیم بخش قابل توجهی از نیازها را رفع کنیم.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: در سفرهای شهرستانی با اشراف کاملی که از ظرفیت ها به وجود آمد به وسیله منابع استانی و یاری نهادهای انقلابی بخش قابل توجهی از نیازهای عمرانی تکمیل و بهره برداری شد.

معتمدیان اظهار کرد: در حوزه محرومیت زدایی از ظرفیت قانونی استقراض از بانک ها استفاده شد و به دنبال اعتبار 500 میلیارد ریالی از ماده 56 جاده فردوس - بجستان نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: تفاهم نامه ای را با جهاد کشاورزی برای احداث هزار هکتار گلخانه منعقد کردیم که هفته گذشته در چند شهر فراخوان عمومی ابلاغ شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دو طرح صنعتی عظیم در حوزه نساجی با همکاری شرکت ایمیدرو یکی از مهمترین این تفاهم نامه ها است، توضیح داد: در حوزه آبرسانی نیز تشکیل گروه بانکی را داشتیم که با 500 میلیارد تومان اعتبار 37 پروژه ای که استاندارد ساخت آن تا 12 سال طول می کشید تا خاتمه دولت به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: در سال 97 گازرسانی به 30 شهر استان به اتمام رسید و 300 روستا از نعمت گاز بهره مند شدند و 400 روستای دیگر تا خاتمه دولت برخوردار می شوند.

استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: در حوزه راه ها نیز اقدامات خوبی انجام شده و راه آهن به عنوان مطالبه به دیرینه مردم استان با وجود همه محدودیت ها 103 کیلومتر عملیات اجرایی آن شروع شده و امیدواریم با استفاده از ظرفیت های استانی و ملی بتوانیم این پروژه را پیش ببریم.

معتمدیان یادآور شد: در سفر اخیر رییس سازمان برنامه و بودجه به استان، چهار تفاهم نامه برای توسعه متوازن و پایدار استان امضا شد که ایجاد 7500 پنل خورشیدی، اشتغال سه هزار نفری در حوزه صنایع دستی و اجرای 75 طرح ویژه جهش فراوری از مهمترین مفاد آن ها بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 234

به "تاکید استاندار خراسان جنوبی بر توانمندسازی شهرداری ها با بهره گیری از تمام ظرفیت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید استاندار خراسان جنوبی بر توانمندسازی شهرداری ها با بهره گیری از تمام ظرفیت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید