بدترین سناریو برای پنتاگون در سایه انتشار کرونا

به گزارش مجله فان پی سی، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) به دلیل ترس از ویروس کرونا، که احتمالا بر عملیات نظامی آن در مناطق درگیری تاثیر می گذارد، مجبور خواهد شد درباره استقرارش در بعضی از کشور های دنیا تجدیدنظر کند.

بدترین سناریو برای پنتاگون در سایه انتشار کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رای الیوم، ایالات متحده با وجود اعلام شرایط اضطراری در بعضی ایالت هایش مانند کالیفرنیا و شهر نیویورک، که شمار مبتلایان به کرونا در آنجا کمتر از صد نفر و تعداد فوتی ها زیر 20 نفر است، همچنان جزو کشور هایی است که این ویروس در آن به شکل نگران کننده ای گسترش نیافته است.

نگرانی بزرگی در پنتاگون به ویژه درخصوص نیروی دریایی آمریکا و مارینز ها (تفنگداران) به دلیل تردد مداوم آن ها در پایگاه های نظامی، که آمریکا در بیشتر کشور ها دارد، حاکم شده است. در واقع، ویروس کرونا به سه کشور اصلی، که آمریکا در آنجا استقرار نظامی دارد، یعنی کره جنوبی، ایتالیا و آلمان و در حدی کمتر در اسپانیا حمله نموده است.

پایگاه های خبری آمریکا، متخصص در امور نظامی، مانند انستیتوی نیروی دریایی، از نگرانی بزرگی که بر پنتاگون درخصوص انتشار ویروس کرونا در میان نیرو های نظامی آمریکا، از جمله در ناو های هواپیمابر و پایگاه های نظامی در خارج، خبر دادند. یکی از نیرو های مارینز در ایالت ویرجینیا به ویروس کرونا مبتلا شده و از دو روز پیش این پایگاه محاصره شده و شخص مبتلا تحت مراقبت های ویژه واقع شده است.

انتشار ویروس در پایگاه های زمینی و ناو های هواپیمابر پنتاگون را در وحشت فرو می برد، درست همانطور که شرکت های هواپیمایی فعالیت های شان را کاهش داده اند پنتاگون نیز این کار را انجام خواهد داد؛ چرا که نگرانی هایی درخصوص شرایط سلامتی سربازان آمریکایی در کره جنوبی، مانند ایتالیا، که یکی از کشور های متضرر از ویروس کرونا است، وجود دارد.

ممکن است پنتاگون مجبور گردد برنامه های استقرار نظامی کشتی های آمریکایی در دریا ها و سربازان در پایگاه های نظامی در کشور های خارجی را در راستای امان ماندن از ویروس کرونا، تغییر دهد. بدترین سناریو برای پنتاگون این است که نیرو های مستقرش در کشور های خارجی را برای یاری به مبارزه با انتشار ویروس کرونا فرا بخواند؛ چرا که این امر تغییر بزرگی در برنامه های پنتاگون طی امسال و چه بسا در سال آِینده ایجاد خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 39

به "بدترین سناریو برای پنتاگون در سایه انتشار کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدترین سناریو برای پنتاگون در سایه انتشار کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید