با مهربانی، کرونا را شکست می دهیم

به گزارش مجله فان پی سی، عید نزدیک است و این کرونا ویروس هم اسباب بی رونقی کسب و کار شده. سال پیش درست همین زمان کلی سفارش از همسایه و اقوام برای دوخت انواع لباس داشتند. اما حالا سفارش ها طوری دیگر است. جمعی از خیران محلی به بانوان سرپرست خانواده در محله شهید دستغیب منطقه 9 سفارش دوخت ماسک داده اند.آنها هم با دست مزد کمتر می خواهند در ثواب این کار شریک شوند.

با مهربانی، کرونا را شکست می دهیم

خبرنگاران-سحر جعفریان: بانوان سرپرست خانواده در محله شهید دستغیب با همراهی خیران محلی اقدام به راه اندازی خط تولید ماسک های ساده بهداشتی کرده اند. عنوان کسب و کارشان را هم گذاشته اند کسب و کار مهربانی. آنها برای این که گوشه ای از این کار ثواب را بگیرند حالا سر از پا نمی شناسند. دیگر برایشان مهم نیست دخل و خرجشان جور درنمی آید. مهم نیست دستشان تنگ تر شده و سودشان کمتر، مهم این است که کرونا را شکست دهند.

سرپرست شهرداری منطقه 9 با تاکید بر موفقیت این طرح شهفرایند محور می گوید: با توجه به شیوع بیماری کرونا و نیاز جامعه به استفاده از اقلام بهداشتی مانند ماسک خیران محلی و مجموعه های دارای ظرفیت مانند مرکز مهارت آموزی کوثر ویژه بانوان سرپرست خانواده با همکاری یکدیگر اقدام به راه اندازی خط تولید ماسک های بهداشتی کرده اند. این خط تولید روزانه با 8 ساعت کار بیش از 1500 ماسک تولید می کند. ماسک های تولید شده تا به امروز در منطقه 9 و سایر مناطق کم برخوردار مانند 12 و 11 توزیع شده است. سید مصطفی موسوی می افزاید: با اجرای این طرح علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال برای 8 بانوی سرپرست خانوار با همت خیران، فرایند مبارزه با کرونا ویروس نیز مهربانانه پیش می رود. مدیریت شهری در اجرای این گونه طرح های خودجوش و انسان محبت آمیز باید نقش حامی را به خوبی اجرا کند.

فاطمه گلرو، مسئول کارگاه تولید ماسک های بهداشتی فرصت کوتاهی برای پاسخ به سوال خبرنگار خبرنگاران محله می یابد و از اجرای طرح کسب و کار مهربانی می گوید: کرونا، تهدیدی است که ما می توانیم در کنار هم به فرصت تبدیل اش کنیم. مانند حالا که با وجود سختی های این بیماری و با وجود همه تنگناهایی که برای بانوان سرپرست خانواده وجود دارد، همه دست به دست هم داده اند. خیران کوشیده اند کمبودهای شرایط فعلی را جبران کنند و بانوان سرپرست خانواده هم همت کرده اند با مزد اندک سهمی در این کار بزرگ داشته باشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 45

به "با مهربانی، کرونا را شکست می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مهربانی، کرونا را شکست می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید