بازسازی ساختار حاکمیتی سودان طی چند روز، خروج از لیست تروریسم آمریکا رخدادی مهم است

به گزارش مجله فان پی سی، به دنبال امضای توافقنامه صلح میان دولت و گروه های مسلح در سودان، نخست وزیر این کشور از تشکیل دوباره شورای حاکمیتی، قانونگذاری و وزیران کشورش طی چند روز آینده اطلاع داد.

بازسازی ساختار حاکمیتی سودان طی چند روز، خروج از لیست تروریسم آمریکا رخدادی مهم است

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبد الله حمدوک، نخست وزیر سودان در سخنانی به مناسبت شصت و پنجمین سالروز استقلال این کشور در ژانویه 1956 اظهار داشت: گفت وگوهایمان با تشکیلات مختلف شورای انتقالی برای تکمیل ساختارهای دولت متوقف نشده است و طی چند روز آینده شاهد تشکیل دوباره شورای حاکمیتی، قانونگذاری و وزیران خواهیم بود.

وی اضافه کرد: دولت کوشش می نماید که شورای قانونگذاری متشکل از نمایندگان تمامی اقشار جامعه سودان باشد.

الحمدوک گفت: ما در آستانه ساخت یک کشور بر پایه دموکراسی، عدالت و آزادی هستیم و تنها راه تحقق این هدف مشارکت تمامی احزاب ملی در این فرایند است. صلح همچنان نخستین اولویت دوره انتقالی است و بدون صلح ثبات و توسعه محقق نخواهد شد و درباره یک قانون اساسی همیشگی توافق نمی گردد و در نتیجه آن قادر به برگزاری انتخابات پاک و آزاد نخواهیم بود.

وی تأکید کرد: ما باید فرایند صلحی را که شروع نموده ایم با گفت وگو با جنبش آزادی خلق سودان به رهبری عبدالعزیز الحلو و جنبش آزادی سودان به رهبری عبد الواحد نور ادامه دهیم.

تشکیل دوباره شورای حاکمیتی، قانون گذاری و وزیران سودان طبق توافق اجرا شده میان دولت و گروه های مسلح این کشور صورت می گیرد.

دولت سودان و گروه های مسلح (جبهه انقلابی معارض) 12 مهر توافقنامه نهایی صلح را امضا کردند.

این توافق با حضور طرفین درگیر در شهر جوبا پایتخت سودان جنوبی امضا شد.

حمدوک همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش در واکنش به درگیری در مرز مشترک با اتیوپی تأکید کرد: خدا شهدای تاریخ نیروهای مسلح را رحمت کند و ما به سربازان شجاع در مرزهای شرقی سودان که وظیفه مقدس خود را برای محافظت از مرزهای کشور انجام می دهند، درود می فرستیم.

وی اضافه کرد: نیروهای مسلح ما برای محافظت از جان مردم و محافظت از غیرنظامیان به مرحله آماده سازی پیشرفته رسیده اند تا جایگزین نیروهای صلحبان سازمان ملل شوند که خروج آنها از دارفور شروع شده است. سازوکار ملی برای حفظ صلح و امنیت ایجاد شد و با خروج نیروهای صلحبان سازمان ملل (یونامید) ما توانستیم از حضور نیروهای بین المللی تحت فصل هفتم در کشورمان عبور کنیم.

حمدوک در ادامه چالش اقتصادی را بزرگترین چالش برای سودان خواند و گفت که کوشش های زیادی برای بهبودی اوضاع اقتصادی این کشور در حال اجرا است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم آمریکا اشاره نمود و آن را یک اتفاق مهم خواند که درهای سرمایه گذاری را بر روی این کشور خواهد کگردد.

حمدوک ادامه داد: در ابتدای امسال میلادی شاهد ورود بعضی شرکت های بین المللی به کشور خواهیم بود و فرایند تخفیف دریافت در بدهی های خارجی شروع شده است؛ اقدامی که امکان دستیابی سودان به یاری های اقتصادی لازم را فراهم می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 531

به "بازسازی ساختار حاکمیتی سودان طی چند روز، خروج از لیست تروریسم آمریکا رخدادی مهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختار حاکمیتی سودان طی چند روز، خروج از لیست تروریسم آمریکا رخدادی مهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید