اتحادیه اروپا در نشست پناهجویان سوریه شرکت نمی کند

به گزارش مجله فان پی سی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام نمود که اتحادیه و کشورهای عضو در کنفرانس پناهجویان سوریه که قرار است فردا (چهارشنبه) در دمشق برگزار گردد، شرکت نخواهد کرد.

اتحادیه اروپا در نشست پناهجویان سوریه شرکت نمی کند

با ما سفر کنید و با بلیط ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

از تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، جوسپ بورل توضیح داد که اتحادیه بر این باور است که اولویت در زمان حاضر با اقدام واقعی برای ایجاد شرایطی است که پناهجویان در فضایی ایمن و به صورت شرافتمندانه، داوطلبانه و پایدار بازگشته و آن هایی که آواره شده اند مطابق با موازین بین المللی به موطن اصلی خود رجعت نمایند.

وی مدعی شد که بازگشت محدود شهروندان سوری در گذشته نشان دهنده موانع متعدد و تهدیدهایی است که آوارگان و پناهجویان در داخل با آن روبرو هستند. خدمت اجباری، بازداشت بی رویه ، شکنجه، خشونت جسمی، تبعیض در دسترسی به مسکن و خدمات ضعیف شهروندی از جمله تهدیدهای ادعایی بورل در این بیانیه است.

بورل بر همین اساس عنوان نمود که قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد چارچوب جامع و پایداری را در خصوص راهکار سیاسی درگیری ها در سوریه و پرداختن به علل درگیری ها و موضوع پناهجویان و آوارگان داخلی ارائه می دهد.

وی در خاتمه از دولت سوریه و حامیانش خواست تا با حسن نیت با کمیته قانون اساسی همکاری نموده و نسبت به تعهدات مندرج در قطعنامه 2254 ازجمله آزادی زندانیان اهتمام ورزد.

دمشق اعلام نموده که از همه کشورها به استثنای ترکیه برای حضور در کنفرانس پناهجویان دعوت به عمل آورده است.

أیمن سوسان رئیس کمیته برگزار نماینده کنفرانس بین المللی بازگشت پناهجویان و معاون وزیر خارجه سوریه شب گذشته در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سوریه ضمن اعلام این مطلب اضافه کرد: بعضی از کشورها برای آنکه از حضور در این کنفرانس بازداشته شوند، تحت فشار قرار گرفته اند.

وی در ارتباط با کشورهایی که حاضر به مشارکت در این کنفرانس نشدند، اعلام کرد: ما از اختلافات سیاسی و سیاست های اشتباه بعضی ها چشم پوشی کردیم اما در ارتباط با کشورهایی که مواضع منفی نسبت به سوریه اتخاذ نموده و می نمایند، هیچ شک و تردیدی در خصوص موضعگیری آنها در خصوص این کنفرانس نداریم.

سوسان در عین حال گفت که چین ، روسیه ، ایران ، لبنان ، امارات ، پاکستان و سلطنت عمان جزو کشورهایی هستند که به نشست دو روزه پناهجویان دعوت شده اند.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: دمشق نسبت به کشورهایی که سیاست های منفی دارند، روی خوش نشان نمی دهد. ما در خصوص پناهجویان سوری در خارج از کشور اقدامات لازم را انجام دادیم اما کشورهایی که مواضع منفی علیه ما اتخاذ کردند و در همین رابطه به طور معین آمریکا و همپیمانانش به ویژه کشورهای اتحادیه اروپا خود را رسوای خاص و عام نموده اند. بعضی از کشورها به ما گفته اند که تا چه اندازه تحت فشار قرار دریافتد تا در این کنفرانس شرکت ننمایند.

شمار بسیاری از مردم سوریه پس از بالا دریافت بحران در این کشور در سال 2015 تا کنون خانه و کاشانه خود را از دست داده و آواره شده اند و یا برای حفظ جان خود از این کشور گریخته اند.

به گزارش سازمان ملل تا کنون بیش از 6 میلیون پناهنده سوری در کشورهای همسایه سوریه به ویژه در اردن، ترکیه و عراق ثبت نام نموده اند و ده ها هزار پناهنده سوری نیز هستند که نام شان در جایی ثبت نشده است . ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 477

به "اتحادیه اروپا در نشست پناهجویان سوریه شرکت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا در نشست پناهجویان سوریه شرکت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید