آمریکا تحریم های هواوی را تشدید کرد، دسترسی به تراشه مسدود شد

به گزارش مجله فان پی سی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، دولت ترامپ محدودیت های وضع شده برای شرکت هواوی را سخت تر می نماید و تصمیم دارد دسترسی آن به فناوری های آمریکایی را قطع کند.

آمریکا تحریم های هواوی را تشدید کرد، دسترسی به تراشه مسدود شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز گذشته به شبکه خبری فاکس نیوز گفت: ما تجهیزات هواوی را در آمریکا نمی خواهیم، چون آنها علیه ما جاسوسی می نمایند. همچنین ما نمی خواهیم با کشورهایی که از تجهیزات هواوی استفاده می نمایند، اطلاعات به اشتراک بگذاریم.

درهمین راستا روز گذشته وزارت بازرگانی آمریکا بیان کرد محدودیت های بیشتری علیه هواوی اجرا می نماید زیرا این شرکت به طور مداوم سعی نموده با استفاده از فناوری هایی که توسط شرکت های طرف سوم تامین می گردد، تحریم های آمریکا را دور بزند. قوانین جدید دسترسی هواوی به تراشه هایی تجاری موجود در بازار را که با ابزارهای آمریکایی ساخته می شوند، مسدود می نماید.

ویلبر راس وزیر بازگانی آمریکا در این باره می گوید: قوانین جدید به طور واضح نشان می دهد هرگونه استفاده از نرم افزار یا تجهیزات فراوریی آمریکایی برای فراوری محصول در شرکت هواوی ممنوع است و استفاده از آن مستلزم دریافت لیسانس خواهدبود.

این درحالی است که دولت آمریکا از سال گذشته هواوی را در فهرست سیاه تجاری خود قرار داده و تحریم هایی علیه آن را وضع نموده که طبق آن دسترسی این شرکت چینی به سرویس های گوگل و آپدیت های اندروید ممنوع شده است.

در امسال میلادی نیز تحریم ها علیه هواوی گسترده تر و شامل ممنوعیت استفاده از تراشه های آمریکایی در دستگاه های این شرکت شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 341

به "آمریکا تحریم های هواوی را تشدید کرد، دسترسی به تراشه مسدود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا تحریم های هواوی را تشدید کرد، دسترسی به تراشه مسدود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید